قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سلامت / سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن

آموزش شیوه تقویت و حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن، کار پیچیده و دشواری است اما بی تردید اگر شما از سلامت روانی و جسمی برخوردار باشید، دستگاه ایمنی بدنتان نیز قوی تر خواهد بود. به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، هر چند تقویت سیستم ایمنی کار نسبتا ساده ای است، اما به سادگی خوردن…

sistem-emeni1

 

آموزش شیوه تقویت و حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن، کار پیچیده و دشواری است اما بی تردید اگر شما از سلامت روانی و جسمی برخوردار باشید، دستگاه ایمنی بدنتان نیز قوی تر خواهد بود.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، هر چند تقویت سیستم ایمنی کار نسبتا ساده ای است، اما به سادگی خوردن یک قرص نیست. دستگاه ایمنی بدن شبکه ای پیچیده از سیستم هایی است که با هم کار می کنند تا این دستگاه را سالم نگه دارند. بنابراین، تمرکز روی یک الگوی زندگی سالم می تواند به بهبود عملکرد این دستگاه ها و در نتیجه سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

سایت اینترنتی کامن هلت در این مطلب فهرستی از ۱۲ اقدام مفید و موثر را برای تقویت این دستگاه حیاتی در بدن و بهبود کارآیی آن منتشر کرده که به قرار زیر است:

۱) از مواد سمی و میکروب ها دوری کنید. سیگار نکشید و با افراد سیگاری تا حدامکان در ارتباط نباشید. از تماس با فلزات سنگین، مواد شیمیایی و مصرف داروهایی که عوارضی چون سرکوب کردن سیستم ایمنی بدن را دارند، حتی المقدور خودداری کنید.

۲) آن دسته از مواد مغذی را که برای سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری هستند به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. همیشه از پروتئین های با کیفیت و غذاهای سرشار از فیبر خوراکی استفاده کنید. همچنین سیر و محصولات پروبیوتیک را برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود استفاده کنید.

۳) از آنتی اکسیدانهای بیشتری استفاده کنید. برای مثال میوه ها و سبزی ها سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف و مفید هستند.

۴) ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید. چون فعالیت بدنی مداوم، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. اما به یاد داشته باشید که ورزش خیلی سنگین، تاثیر معکوس داشته و سیستم ایمنی را تضعیف می کند.

۵) از خوردنی های مضر پرهیز کنید. چربی های ترانس، کربوهیدراتهای ناسالم، الکل و کافئین زیاد، از این جمله هستند.

۶) روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. بخش عمده بدن انسان از آب تشکیل شده و تمام دستگاه های بدن برای فعالیت خوب به آب کافی نیاز دارند تا مواد زائد و سمی را از بدن دفع کند.

۷) حتما استرس خود را کنترل کنید چون استرس در بلندمدت به سیستم ایمنی آسیب می رساند و شما را مستعد ابتلا به بیماری ها می کند.

۸) استراحت و خواب کافی داشته باشید. خواب کافی شبانه، در واقع باتری بدن را دوباره شارژ کرده و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

۹) مصرف روزانه مکمل ها را فراموش نکنید. البته برای مصرف این مکمل ها مثل ویتامین های A، ب کمپلکس، C، D،E و املاحی چون روی و سلنیوم حتما با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

۱۰) مصرف کالری را محدود کنید.

۱۱) زمان بیشتری را در هوای آزاد و در مقابل نور طبیعی روز سپری کنید.

۱۲) همیشه نگرش مثبتی به زندگی داشته باشید. یک زندگی اجتماعی سالم و مثبت اندیشی با روابط مثبت اجتماعی، بی تردید در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

نقد و بررسی

User Rating: Be the first one !

درباره ی Abtin

Abtin

مطلب پیشنهادی

روش بند آوردن خون در 10 ثانیه

روش بند آوردن خون در 10 ثانیه

گاهی حوادثی رخ می دهد که منجر به خونریزی قسمتی از بدن میشود در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.