قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سلامت / مواظب یخ های فله ای باشید

مواظب یخ های فله ای باشید

مراقب باشید که با خرید یخ فله ای خود و خانواده تان را در معرض خطر مسمومیت قرار ندهید!

مواظب یخ های فله ای باشید

 او خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ عنوان از فروشندگان دوره‌گرد و غیرمجاز، ساندویچ، بستنی و آب میوه، خریداری و مصرف نکنند.

یک کارشناس بهداشت به شهروندان توصیه کرد اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهند از خرید یخ‌های قالبی فله که در کنار خیابان و به شکل غیربهداشتی عرضه می‌شود، خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، «محمدحسین کیانفر»، در جمع خبرنگاران گفت: فصل گرما معمولاً زمان شیوع برخی بیماری‌ها مانند مسمومیت و بیماری‌های عفونی است.

وی با تصریح این‌که با رعایت دستورالعمل‌های ساده‌ی بهداشتی می‌توان از بروز بیماری و عوارض ناشی از آن در خود و اعضای خانواده، خصوصاً کودکان و افراد سالخورده، پیشگیری کرد، گفت: اگر همه‌ی شهروندان در زمان مسافرت‌های کوتاه یا بلندمدت، ضمن رعایت نکات ایمنی لازم حین مسافرت، نکات بهداشتی از جمله تأمین آب و مواد غذایی سالم را در نظر داشته باشند، بی‌تردید مسافرتی خاطره‌انگیز دارند.

کیانفر افزود: از همین‌رو توصیه می‌شود که افراد در طول مسافرت، علاوه‌بر مصرف آب شبکه‌ی آبرسانی، در زمان مراجعه به پارک‌ها و تفرجگاه‌ها به تابلوهای راهنمای آب شرب و غیرشرب توجه داشته و از خرید یخ‌های غیربهداشتی فاقد بسته‌بندی که روی زمین نگهداری و خرد می‌شود، اکیداً خودداری کنند.

وی تصریح کرد: آب و یخ مهم‌ترین عوامل بروز بیماری‌های عفونی روده‌ای محسوب می‌شود.

این کارشناس سلامت محیط گفت: شهروندان باید در هر زمانی خصوصاً در زمان مسافرت، قبل از خرید مواد غذایی بسته‌بندی، حتماً مشخصات بهداشتی را با دقت بررسی کرده و پس از اطمینان از بهداشتی بودن محصول آن را خریداری و مصرف کنند.

او خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ عنوان از فروشندگان دوره‌گرد و غیرمجاز، ساندویچ، بستنی و آب میوه، خریداری و مصرف نکنند.

این کارشناس سلامت محیط هم‌چنین از برگزاری مانور کنترل بیماری‌های واگیر منتقله از طریق آب و موادغذایی، که برای کارشناسان محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، خبر داد و گفت: پس از برگزاری جلسه‌ی اضطراری در تاریخ هشتم مردادماه و با هدف کنترل بیماری‌های واگیر، این مانور به‌مدت یک هفته اجرا شد.

کیانفر خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این مانور نمونه‌برداری از آب آشامیدنی نقاط مختلف و کلرزنی آب مصرفی هم‌چنین بازدید از اغذیه‌فروشی‌ها در سطح شهرستان شیراز، انجام شد.

کیانفر گفت: طی این بازدیدها بیش از 5 تن مواد غذایی تاریخ گذشته توسط کارشناسان کشف و معدوم شد.

کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، گفت: این مواد شامل 98 حلب 17 کیلوگرمی پنیر لیقوان، فاقد مشخصات و دو تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، بوده است.

این کارشناس سلامت با بیان این‌که شهروندان باید حتماً به مشخصه‌های بسته‌های موادغذایی توجه داشته باشند، گفت: برچسب مجاز یک محصول غذایی شامل نام محصول، نام و نشانی کارخانه‌ی سازنده، شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت و درمان، تاریخ تولید و انقضاء مصرف است.

منبع :http://www.hidoctor.ir

نقد و بررسی

User Rating: Be the first one !

درباره ی Alim

Alim
دانشجوی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از نویسندگان سایت توصیه هستم و به طراحی سایت و برنامه نویسی علاقه دارم , امیدوارم مطالب مفیدی برای شما فراهم کنم.

مطلب پیشنهادی

روش بند آوردن خون در 10 ثانیه

روش بند آوردن خون در 10 ثانیه

گاهی حوادثی رخ می دهد که منجر به خونریزی قسمتی از بدن میشود در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.