قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / روانشناسی / ۸ دلیل که نشان می دهد شخصیت قوی ای دارید

۸ دلیل که نشان می دهد شخصیت قوی ای دارید

۱. بهانه تراشی نمی کنید
شخصیت های قوی
بهانه تراشی نمی کنند. شما تمایلی ندارید به آدم هایی گوش کنید که با ناله و بهانه تراشی برای کارهایی که می توانند انجام دهند، وقت شان را تلف می کنند.. ترجیح می دهید روی کارهایی که می توانید انجام دهید، تمرکز کنید و این که چگونه می توانید بر موانع غلبه کنید تا کارهای بیش تری انجام دهید.
برای این که بهانه تراشی نمی کنید به خودتان شک نکنید. شاید دلایل زیادی وجود داشته باشد که نمی توانید کاری را انجام دهید اما دلایل بیش تری وجود دارد که می توانید آن را انجام دهید.

tosiye - shakhsiat

 

۲. درمورد آدم هایی که وارد زندگی تان می کنید دقیق هستید
شما به عنوان یک شخص قوی، به آدم های دیگر اتکا نمی کنید تا به شما بگویند چه کسی هستید. این را تشخیص می دهید که بعضی آدم ها به گفتن این چیزها نیاز دارند تا خودشان احساس بهتری داشته باشند. هم چنین تشخیص می دهید بعضی آدم ها نیاز دارند این چیزها را بشوند تا احساس کنند فردی کامل هستند.
حتی اگر دقیقا نمی دانید چه کسی هستید، این را می دانید که نیاز ندارید، نامزد، رییس، بهترین دوست، یا اعضای خانواده به شما بگویند توانا هستید. شما می توانید به تنهایی به این موضوع پی ببرید.

۳. از گفت وگوهای بی اهمیت متنفر هستید
گفت وگوهای اهمیت چرند است. اگر شخصیتی قوی داشته باشید، ایده های زیادی دارید. وقتی می توانید دنیا را تغییر دهید، علاقه ای ندارید با صحبت درباره ی آدم ها، وقت تان را تلف کنید.

۴. نمی توانید بی احساسی، حماقت، یا نادانی را تحمل کنید
داشتن شخصیت سلطه جو از فقدان اعتبار یا دانش نشأت می گیرد. شخصیت قوی حاصل اندیشه و دانایی است. بین این دو تفاوت فاحشی وجود دارد.
چون شما وقت و تلاش تان را صرف این کرده اید که از مغزتان درست استفاده کنید، وقتی آدم ها فورا درمورد چیزی قضاوت می کنند که هیچ چیز از آن نمی دانند منزجر می شوید. این احتمالا بهترین ویژگی شما است ولی نه به این دلیل که می توانید از دانش تان برای نفوذ در آدم ها استفاده کنید. بلکه چون بااستفاده از آن می توانید آدم ها را ترغیب کنید قبل از این که حرفی از دهان شان خارج شود، درباره ی آن خوب فکر کنند.

۵. می دانید چگونه به حرف آدم ها گوش کنید
آدم هایی که شخصیتی قوی دارند می دانند چگونه به حرف آدم ها گوش کنند. ممکن است فکر کنید آدم ها این قابلیت را تحسین می کنند. اما در واقعیت، شنیده شدن و تشویق شدن باعث ترس آدم هایی می شود که به آن عادت ندارند.

۶. به توجه نیازی ندارید
داشتن این نوع شخصیت به این معنی است که نیازی به توجه ندارید. بیش تر آدم هایی که با آنها برخورد دارید فکر می کنند شما موفق می شوید توجه آدم ها را جلب کنید، اما این حقیقت ندارد. حقیقت این است که شخصیت تان آدم ها به شما جذب می کند. تعامل اجتماعی بالای شما به این خاطر نیست که خودتان این را می خواهید، بلکه به این خاطر است که آدم ها دوست دارند با کسانی مثل شما باشند.
با وجود درک این موضوع، باز هم به زمانی برای تجدید قوا نیاز دارید. از صرف این وقت نترسید. مراقبت از خودتان به همان اندازه مهم است که مراقبت از دیگران برای تان اهمیت دارد.

۷. نترس هستید
خوب، این یکی حقیقت ندارد. احتمالا یک چیز وجود دارد که از آن می ترسید. اما تفاوت شم با آدم های دیگر این است که اجازه نمی دهید این ترس روش زندگی تان را به شما دیکته کند.

۸. از عدم امنیت به عنوان یک فرصت استفاده می کنید
عدم امنیت برای شما فرصتی است تا بهتر عمل کنید. می دانید بی عیب ونقص نیستید هرچند این ریسک وجود دارد که احمق به نظر برسید، اما اگر سعی نکنید یاد بگیرید و پیشرفت کنید، در این صورت زندگی نکرده اید. فقط زنده هستید.
آدم ها می گویند هیچ کس امنیت کامل ندارد و احتمالا این حقیقت است. اما این حس عدم امنیت باعث می شود زندگی آدم ها جریان پیدا کند و چیزهایی را داشته باشند که از پایداری شان اطمینان ندارند، و همه مجبور نیستند این حس عدم امنیت را از بین ببرند.
مطمئنا، بعضی ها فکر می کنند بودن با آدم هایی که شخصیتی بزرگ دارند سخت است. اما بودن با شما فقط به این خاطر سخت است که آدم های دیگر را به چالش می کشید تا بهترین نسخه ی خودشان باشند! اگر سختی اش این است، شما باید تاکنون دانسته باشید بهترین گزینه این است که فقط با خودتان باشید.

 

گردآوری و تنظیم : گروه روانشناسی توصیه

منبع : آکا ایران

درباره ی Abtin

Abtin

مطلب پیشنهادی

مردهای مورد پسند خانم ها

مردهای مورد پسند خانم ها

بارها شنیده‌ایم که مردهای متاهل مردهای مجرد را نصیحت می‌کنند که رمز یک ازدواج موفق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.