قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سلامت / مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک باعث اختلال در کلیه ها و قلب می شود

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک باعث اختلال در کلیه ها و قلب می شود

مصرف خود سرانه و ناآگاهانه دارو و آنتی بیوتیک ها می تواند موجب اختلال و نارسایی در عملکرد کلیه ها و قلب شود.

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک باعث اختلال در کلیه ها و قلب می شود

دکتر علی شمسا متخصص اورولوژی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمنن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ پرشکان با بروز برخی از بیماری ها در فرد مانند گلودردهای چرکی و عفونت های پوستی مصرف آنتی بیوتیک را توصیه می کنند مصرف خودسرانه و ناآگاهانه آنتی بیوتیک کلیه ها و قلب فرد را در معرض خطر قرار می دهند .

وی مصرف بی رویه دارو را از دیگر عوامل آسیب رسیدن به کلیه ها برشمرد و افزود: استفاده از تمامی داروها به ویژه خانواده مایسین ها باید زیر نظر پزشک انجام شود و پزشکان نیز موظفند در طول دوره درمان بیمار را از عوارض جانبی داروها آگاه کنند .

دکتر علی شمسا ایجاد وزوز در گوش و کاهش حجم ادرار را از نشانه های هشدار دهنده ایجاد اختلال در عملکرد کلیه ها در زمان استفاده از داروها عنوان کرد و گفت: بیماران در صورت مشاهده این عوارض باید به پزشک مراجعه کنند .

وی با اشاره به این که افزایش اوره و کراتینین در بدن بیمار و نارسایی کلیه از عوارض مسمومیت های دارویی ناشی از مصرف ناآگاهانه و یا بی رویه آنتی بیوتیک ها است، ابراز داشت: در صورت بروز این عوارض پزشکان انجام دوره های  دیالیز (همودیالیز و صفاقی مداوم) را برای بازگشت کلیه ها به حالت طبیعی پیشنهاد می کنند .

این متخصص اورولوژی تصریح کرد: بیشتر بیماران دچار نارسایی حاد کلیوی در صورت وارد نشدن آسیب جدی به ساختار کلیه پس از چند نوبت دیالیز بهبود می یابند و در غیر این صورت بیمار برای انجام عمل پیوند معرفی می شود .

منبع : ایرانویج

گردآوری و تنظیم : توصیه

درباره ی Abtin

Abtin

مطلب پیشنهادی

روش بند آوردن خون در 10 ثانیه

روش بند آوردن خون در 10 ثانیه

گاهی حوادثی رخ می دهد که منجر به خونریزی قسمتی از بدن میشود در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.