قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / روانشناسی / عادت های جدیدتان را از صبح آغاز کنید

عادت های جدیدتان را از صبح آغاز کنید

چه چیزی گرم و نرم‌تر و قانع‌کننده‌تر از رختخواب گرم است ؟ بعضی از صبح‌ها به‌نظر می‌رسد کنار زدن پتو دشوارترین کار دنیاست . اما می‌دانید دشوارتر از آن چیست ؟ شروع یک عادت جدید در انتهای روز !

myfitnesspal-new-habit

محققان دانشگاه فلوریدا در دو دهه گذشته مشغول تحقیق در مورد پدیده‌ای به نام ” کمبود عزت نفس “ بودند ؛ یک عبارتروانشناسی پنداری در مورد ” احساس تهی بودن و فرسودگی که در اثر سپری کردن روزها و فقط انجام امور روزانه به فرد دست می‌دهد “ .

براساس این تحقیقات ، تصمیم سازی‌ها و مقاومت کردن در برابر وسوسه‌ها هزینه‌ای دارد . نیروی اراده ، منبعی محدود دارد و طبق مطالعات ، هیچ‌چیزی بیشتر از یک خواب خوب شبانه نمی‌تواند این نیرو را شارژ کند .

بیشتر ما هم اکنون برنامه همیشگی صبحگاهی داریم که بدون تفکر، سر  وقت و به همان شیوه همیشگی انجام‌شان می‌دهیم که تعریف دقیق ” عادت ” است و کنار گذاشتن عادت فعلی راحت‌تر از شروع یک عادت جدید با زحمت و مشقت است . بیشتر افراد وقتی که به آنها گفته می‌شود عادت جدید‌شان را از صبح شروع کنند می‌گویند : ” اما من وقت کافی ندارم ! ” که خیلی شبیه این است که بگویند دلیل این‌که نمی‌توانند ماراتون بدوند این است که قبلا ۲۶٫۲ مایل ندویده‌اند ! و حالا چند نکته که به شروع یک عادت جدید در صبح کمک می‌کند :

۱٫ یک عادت را انتخاب کنید ، عادتی که بتوانید در دوقیقه یا کمتر انجامش دهید .

دیگر هر کسی دو دقیقه وقت را دارد و اگر شما همین دو دقیقه فرصت را هم ندارید ، پس مشکلات بزرگتری دارید که اینجا نمی‌شود برطرف‌شان کرد !

۲٫ موافقت خود را با رفتن به فروشگاه و خرید هرچیزی که برای انجام عادت جدیدتان نیاز دارید ، نشان دهید .

به اندازه کافی نخ دندان بخرید ، به اندازه کافی میوه برای درست کردن انواع اسموتی بخرید ، …آخرین کاری که باید انجام دهید ، کسب تجربه در هفت روز است و سپس تمام !

۳٫ تمام چیزهایی را که لازم دارید آماده کنید تا بتوانید تمام عادت جدیدتان را در کمتراز ۱۲۰ ثانیه انجام دهید .

میوه‌ها را خُرد کنید ، تخم‌مرغ‌ها را پوست بکنید ، نخ دندان را روی پیشخوان آشپزخانه بگذارید و جایی را که قرار است تمرین شنا رفتن را انجام دهید تمیز و آماده کنید .

۴٫ مسئولیت عادت‌ جدید را به عهده بگیرید

تمام کارهایی را که همیشه انجام می‌دادید انجام دهید و عادت جدید را بعد از آنها بگذارید . چون باید مثل همیشه باشد .

۵٫ ابزار لازم را دم دست بگذارید

اگر قرار است بعد از مسواک ، دندان‌ها را نخ بکشید نخ دندان را در دسترس بگذارید .اگر قرار است بعد از قهوه یک اسموتی درست کنید ، مخلوط کن را پیش قهوه ساز بگذارید .

۶٫ به همه بگویید از این‌که به همه اعلام کنید قرار است این عادت جدید را هر روز انجام دهید ، احساس خوبی دارید .

در اینجا ، مسئول و پاسخگو بودن ، مهم و اساسی است .

۷٫ هر روز این عادت را انجام دهید .

۸٫ به خودتان بگویید که شگفت انگیزید .

با خودتان موافق باشید ، کمی برقصید و هرکاری که لبخند به لب‌تان می‌آورد انجام دهید .

۹٫ انجام عادات روزانه‌تان را ثبت کنید و جلوی چشم بگذارید .

روی آینه یا روی یخچال کاغذ بچسبانید و علامت بزنید . حرف زدن و نوشتن در مورد تجربیات ، خیلی موثر است و دوست دارید و دل‌تان می‌خواهد بعد از چند روز به آنها چیزی اضافه کنید . اما این‌کار را نکنید ! صبر کنید تا این عادت را تا دو هفته انجام دهید و سپس وضعیت را بررسی کنید .

 

منبع :alamto.com

نقد و بررسی

User Rating: Be the first one !

درباره ی fereshte

مطلب پیشنهادی

مردهای مورد پسند خانم ها

مردهای مورد پسند خانم ها

بارها شنیده‌ایم که مردهای متاهل مردهای مجرد را نصیحت می‌کنند که رمز یک ازدواج موفق …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *