قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / روانشناسی / عادت های جدیدتان را از صبح آغاز کنید

عادت های جدیدتان را از صبح آغاز کنید

چه چیزی گرم و نرم‌تر و قانع‌کننده‌تر از رختخواب گرم است ؟ بعضی از صبح‌ها به‌نظر می‌رسد کنار زدن پتو دشوارترین کار دنیاست . اما می‌دانید دشوارتر از آن چیست ؟ شروع یک عادت جدید در انتهای روز !

myfitnesspal-new-habit

محققان دانشگاه فلوریدا در دو دهه گذشته مشغول تحقیق در مورد پدیده‌ای به نام ” کمبود عزت نفس “ بودند ؛ یک عبارتروانشناسی پنداری در مورد ” احساس تهی بودن و فرسودگی که در اثر سپری کردن روزها و فقط انجام امور روزانه به فرد دست می‌دهد “ .

براساس این تحقیقات ، تصمیم سازی‌ها و مقاومت کردن در برابر وسوسه‌ها هزینه‌ای دارد . نیروی اراده ، منبعی محدود دارد و طبق مطالعات ، هیچ‌چیزی بیشتر از یک خواب خوب شبانه نمی‌تواند این نیرو را شارژ کند .

بیشتر ما هم اکنون برنامه همیشگی صبحگاهی داریم که بدون تفکر، سر  وقت و به همان شیوه همیشگی انجام‌شان می‌دهیم که تعریف دقیق ” عادت ” است و کنار گذاشتن عادت فعلی راحت‌تر از شروع یک عادت جدید با زحمت و مشقت است . بیشتر افراد وقتی که به آنها گفته می‌شود عادت جدید‌شان را از صبح شروع کنند می‌گویند : ” اما من وقت کافی ندارم ! ” که خیلی شبیه این است که بگویند دلیل این‌که نمی‌توانند ماراتون بدوند این است که قبلا ۲۶٫۲ مایل ندویده‌اند ! و حالا چند نکته که به شروع یک عادت جدید در صبح کمک می‌کند :

۱٫ یک عادت را انتخاب کنید ، عادتی که بتوانید در دوقیقه یا کمتر انجامش دهید .

دیگر هر کسی دو دقیقه وقت را دارد و اگر شما همین دو دقیقه فرصت را هم ندارید ، پس مشکلات بزرگتری دارید که اینجا نمی‌شود برطرف‌شان کرد !

۲٫ موافقت خود را با رفتن به فروشگاه و خرید هرچیزی که برای انجام عادت جدیدتان نیاز دارید ، نشان دهید .

به اندازه کافی نخ دندان بخرید ، به اندازه کافی میوه برای درست کردن انواع اسموتی بخرید ، …آخرین کاری که باید انجام دهید ، کسب تجربه در هفت روز است و سپس تمام !

۳٫ تمام چیزهایی را که لازم دارید آماده کنید تا بتوانید تمام عادت جدیدتان را در کمتراز ۱۲۰ ثانیه انجام دهید .

میوه‌ها را خُرد کنید ، تخم‌مرغ‌ها را پوست بکنید ، نخ دندان را روی پیشخوان آشپزخانه بگذارید و جایی را که قرار است تمرین شنا رفتن را انجام دهید تمیز و آماده کنید .

۴٫ مسئولیت عادت‌ جدید را به عهده بگیرید

تمام کارهایی را که همیشه انجام می‌دادید انجام دهید و عادت جدید را بعد از آنها بگذارید . چون باید مثل همیشه باشد .

۵٫ ابزار لازم را دم دست بگذارید

اگر قرار است بعد از مسواک ، دندان‌ها را نخ بکشید نخ دندان را در دسترس بگذارید .اگر قرار است بعد از قهوه یک اسموتی درست کنید ، مخلوط کن را پیش قهوه ساز بگذارید .

۶٫ به همه بگویید از این‌که به همه اعلام کنید قرار است این عادت جدید را هر روز انجام دهید ، احساس خوبی دارید .

در اینجا ، مسئول و پاسخگو بودن ، مهم و اساسی است .

۷٫ هر روز این عادت را انجام دهید .

۸٫ به خودتان بگویید که شگفت انگیزید .

با خودتان موافق باشید ، کمی برقصید و هرکاری که لبخند به لب‌تان می‌آورد انجام دهید .

۹٫ انجام عادات روزانه‌تان را ثبت کنید و جلوی چشم بگذارید .

روی آینه یا روی یخچال کاغذ بچسبانید و علامت بزنید . حرف زدن و نوشتن در مورد تجربیات ، خیلی موثر است و دوست دارید و دل‌تان می‌خواهد بعد از چند روز به آنها چیزی اضافه کنید . اما این‌کار را نکنید ! صبر کنید تا این عادت را تا دو هفته انجام دهید و سپس وضعیت را بررسی کنید .

 

منبع :alamto.com

نقد و بررسی

User Rating: Be the first one !

درباره ی Alim

Alim
دانشجوی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از نویسندگان سایت توصیه هستم و به طراحی سایت و برنامه نویسی علاقه دارم , امیدوارم مطالب مفیدی برای شما فراهم کنم.

مطلب پیشنهادی

مردهای مورد پسند خانم ها

مردهای مورد پسند خانم ها

بارها شنیده‌ایم که مردهای متاهل مردهای مجرد را نصیحت می‌کنند که رمز یک ازدواج موفق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.