قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سرگرمی / صف چندین کیلومتری آخرین بنزین پیش از افزایش قیمت ها + فیلم

صف چندین کیلومتری آخرین بنزین پیش از افزایش قیمت ها + فیلم

صف چندین کیلومتری آخرین بنزین پیش از افزایش قیمت ها + فیلم

در واپسین ساعات پیش از افزایش قیمت سوخت خودروها در راستای اجرای بخشی از فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، شاهد صف عظیمی از خودروها در بسیاری از جایگاه‌های عرضه سوخت در کشور بودیم؛ صف‌هایی بعضاً متشکل از خودروهای گرانقیمت که برای چندهزار تومان پیش افتادن، ساعتی انتظار می‌کشیدند و حضورشان در این صف‌ها، منطق اقتصادی دقیقی نداشت اما به هر حال قرار نیست همه رفتارهایمان به خصوص در حوزه اقتصادی با منطق های محکمی همراه باشد!

به گزارش «توصیه» به نقل از تابناک، اینجا کمتر کسی خبر داشت که رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور از اعمال افزایش نرخ جدید بنزین از ساعت 12 امشب سخن به میان آورده و گفته است که سیستم حفاظتی جایگاه‌ها اعلام کرده است برای ساعت 12 امشب آماده‌باش باشید و بنابراین افزایش نرخ بنزین از ساعت 12 امشب اعمال می‌شود. برخی از آنها که در صف ایستاده‌اند، وقتی این خبر را از خبرنگار «تابناک» می‌شنوند بلافاصله گوشی به دست می‌گیرند تا در آخرین ساعات استفاده از غنائم، دیگران را نیز شریک نمایند!

فیلم: صف‌های کیلومتری برای چندصد تومان ناقابل!

امشب همچون چند شب گذشته خودروهای شاسی بلند و مدل‌هایی چندصدمیلیونی از برندهای مشهور خودروسازی، در صف ایستاده‌اند تا یک باک بنزین آزاد بزنند؛ بنزینی که پس از گران شدن، چندصد تومان تفاوتش خواهد بود و به عبارت دقیق‌تر اگر یک باک 60 لیتری بنزین را امشب دریافت کرده باشید و این 60 لیتر با افزایش 300 تومانی همراه شود، در نهایت 18 هزار تومان سود در برخواهد داشت که عمرش یک یا دو روز خواهد بود. شاید 18 هزار تومان برای بخشی از شهروندان از طبقه متوسط عدد قابل ملاحظه‌ای باشد و به نوعی برخی به توجیه این دریافتی بپردازند اما چنین توجیهی برای بخش قابل توجهی از حاضرین در این صف قابل پذیرش نیست.

صاحبین خودروهای گرانقیمت دقیقاً گروهی بودند که نمی‌توان پذیرفت دغدغه افزایش چندصدتومانی قیمت سوخت برای خودروهایشان باعث شده از استراحت شبانگاهی شان بزنند و بخشی از صف‌های طولانی مقابل پمپ‌های بنزنی شود. یکی از این صف‌ها در خیابان ولی عصر، تقاطع میرداماد به چند کوچه آن سوتر و جنب دیوار باشگاه تنیس استقلال می‌رسد و صف دیگر در جایگاه سوخت خیابان شریعتی، پس از پل سید خندان، آنچنان طولانی است که با لنز تله نیز نمی‌توان ابتدا و انتهایش را مشاهد کرد و همچنان نه حضور یک پراید، که حضور خودروهای چندصدمیلیونی این صف‌ها را به چالش می‌کشد.

فیلم: صف‌های کیلومتری برای چندصد تومان ناقابل!

مسئولان شب گذشته در راستای اقدامات تامینی و امنیتی برای جایگاه های سوخت‌رسانی اقدامات نامحسوسی را انجام داده بودند و به رصد وضعیت این پایگاه می‌پرداختند و خوشبختانه تا پایان شب گذشته، روند سوخت گیری مردمان حاضر در این صف‌ها با آرامش پی گرفته شد اما در عین حال این پرسش باقی ماند که هرچند عدد بزرگی ما به التفاوت چند ده میلیون لیتر سوخت با قیمت آزاد جدید و قدیم است و این عدد در مجموع برای دولت، رقمی بزرگ محسوب می‌شود اما مگر هر مصرف کننده خرد به جز چند هزار تومانی که مورد اشاره قرار گرفت، چه سودی می‌کند که چنین صف‌های عظیمی شکل بگیرد؟

در عین حال نمی‌توان دغدغه‌های امثال پیرمرد راننده‌ای که فیلمبردار «تابناک» را جابجا می‌کرد، نادیده گرفت؛ مردی بازنشسته که فاقد خودروی تاکسی بود و با خودروی شخصی پرایدش به کسب درآمد می‌پرداخت و طبیعتاً 10 هزار تومان نیز برای او رقمی محسوب می‌شد و به همین دلیل پس از شنیدن افزایش قیمت بنزین دچار استرس شد و در تلاش بود تا به این صف‌ها بپیوندد. این واقعیت جامعه مان است اما چنین دغدغه‌ای حداقل برای 40 درصد از حاضرین در صف‌های پمپ بنزین که از ساعت 12 شب گذشته بسیار کمرنگ شدند، قابل ارائه نیست، چرا که کمترین هزینه‌های خودروهایشان بیش از چند باک بنزین بود!

شاید بهتر باشد وقتی همه مسئولان را بابت کوچک‌ترین اشتباه در تصمیم گیری یا اجرای هر تصمیمی مقصر می‌دانیم و سرزنش می‌کنیم، به نقد عملکرد خودمان نیز همت بگماریم و این حقیقت را دریابیم که آنچه در سطح جامعه (در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ) به وقوع می‌پیوندد و تبعاتش بیش و کم دامن‌گیر تک تک اعضای جامعه می‌شود، محصول خطاهایی است که بسیاری از ما در وقوعش سهیم هستیم و یکی از همین خطاهای راهبردی، عدم گذشتن از چندصد تک یا چند هزار تومان است که حداقل برای طبقه دارای توانمندی مالی، هیچ است.

منبع : تابناک

 

درباره ی raha Mohajer

RAHA Mohajer
نویسنده و فعال سیاسی و اجتماعی که با عنوان مستعار رها مهاجر شناخته می شود .

مطلب پیشنهادی

زن چینی همه چیز خوار

زن چینی همه چیز خوار

یک زن چینی با خوردن اشیای عجیب مانند ماهی قرمز زنده، مارماهی زنده، کرم زنده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.