قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سلامت / رفع استرس با توصیه های دکتر اوز

رفع استرس با توصیه های دکتر اوز

دکتر آز معاون رئیس و استاد جراحی دانشگاه کلمبیا و رئیس موسسه قلب و عروق نیویورک است و به خاطر برنامه معروف تلویزیونی اش درباره سلامتی مشهور است ، برنامه دکتر آز، سه بار پیاپی برنده جایزه امی شده است .

رفع استرس با توصیه های دکتر اوز

همچنین مشاهده کنید : توصیه هایی در مورد بهترین روش برای مقابله با استرس

وقتی که من مدرسه میرفتم ، یکی از بهترین چیزهایی که درباره بهار دوست داشتم تعطیلات آن بود. بعد از ماهها درس خواندن در پشت درهای بسته ، هیچ چیز را بیشتر از بیرون رفتن و لمس اشعه های خورشید و بیرون راندن تنش های درون خود ، دوست نداشتم . اما بعد از اتمام تحصیلات در رشته جراحی ، سرخاراندن برایم سخت تر و سخت تر شده بود . به همین دلیل است که همه ساله در فصل بهار به خاطرم می ماند که برای خودم وقت بیشتری بگذارم، حتی اگر نتوانم جایی بروم و یا وقت آنرا نداشته باشم. به خاطر سلامتی روان شما ، از شما خواهش می کنم که در بهار امسال به خود  استرااحت بدهید.

افراد در مواجهه با استرس خیلی بد برخورد می کنند . مثلا در نظر سنجی که در سال ۲۰۱۳ از انجمن روانشناسان آمریکا صورت گرفته، ۶۱% افراد بالغ می گویند که کنترل و طرز برخورد با استرس خیلی مهم است اما تنها ۳۶% آنها بدرستی می دانند که با استرس ها چگونه مواجه شوند. این یک علامت هشدار دهنده است از آنجایی که استرس فوق العاده رایج است و روی عملکرد شغلی افراد ، روابط اجتماعی و جسم نیز تاثیر عمیقی می گذارد. بیش از دو سوم افراد در آمریکا طبق گزارشات ، دارای علائم فیزیکی و احساسی استرس می باشند؛ مثلا احساساتی چون عصبانیت و خشم ،تحریک پذیری ، نداشتن انگیزه و انرژی ، افسردگی و ناراحتی معده. اما با وجود همه این شواهد ، بیشتر آمریکایی ها فکر نمی کنند که استرس واقعا روی سلامت ذهن و جسم آنها تاثیر چندانی بگذارد.

به مرخصی بروید

حتی اگر همیشه نتوانید نشانه های هیجانات خود را سرکوب نمایید ، می توانید به خودتان زمان بدهید تا نگرانی ها را از خود دور کنید. کار یکی از مهمترین نگرانی های انسان هاست که تقریبا ۷۰% گزارشات نشان می دهد که کار فشار اصلی شمرده می شود. اگر شانس این را داشته باشید که چند روزی کار را تعطیل کرده و به مرخصی بروید ، در واقع زمان خوبی بدست آورده اید. بطور متوسط بسیاری ترجیح می دهند که از همه روزهای مرخصی خود استفاده نکنند. و اگر آرام کردن خود به شما انگیزه کافی ندهد ، باید بدانید که استفاده از مرخصی خطرات ناشی از حملات قلبی را کاهش می دهد و کیفیت خواب را بهبود می بخشد. بنابراین ، حتی اگر نمی توانید به مسافرت بروید ، اجازه ندهید که روزهای مرخصیتان بلا استفاده باقی بماند.

خود را درمان کنید

اگر سفر کردن یا مرخصی رفتن را در برنامه خود ندارید ، اوقاتی از روز را به خود اختصاص دهید یا در وقت ناهار اینکار را انجام دهید و یا اوقاتی که بیکارید و تنشی متوجه شما نیست. می توانید با خوردن غذای دلخواه در کنار دوستان یا به تنهایی این لحظات را بوجود آورید و در این لحظات به مسائلی که به شما فشار وارد می کنند فکر نکنید. کارهایی که باعث می شوند شما فعالیت جسمی داشته باشید ، بسیار موثر هستند. یوگا یا مدیتیشن نیز جزو فعالیتهای دافع استرس هستند ، بعلاوه به کاهش فشار خون کمک می کنند.

نفس بکشید

حتی اگر چند دقیقه وقت داشته باشید ، به خود یک دقیقه وقت استراحت بدهید. نفس عمیق روشی ثابت شده است که می تواند استرس ها را از شما دور کند و شما می توانید این کار را هر جایی انجام دهید. یک محلی پیدا کرده و هوا را از بینی داخل بدهید و قبل از خارج کردن از طریق دهان ، هوا را به آرامی وارد شکم ( نه قفسه سینه) کنید . با هر دم اندازه شکم باید به اندازه یک اینچ بالا بیاید. سعی کنید این کار را حداقل به مدت ۵ دقیقه انجام دهید یا هرچقد که به آن نیاز داشتید. اگر بتوانید این کار را بیرون و در هوای تمیز بهاری انجام دهید بهتر است و حال و هوای شما را بهتر می کند.

از دیگران کمک بخواهید

بعضی وقتها ممکن است شما برای کنترل استرس خود نیاز به کمک داشته باشید. اگر حس کردید که در کنترل استرس دچار مشکل هستید و یا دیدید که تاثیرات منفی آن روی عملکرد و توانایی های شما مشهود است می توانید از یک متخصص بیماریهای ذهنی کمک بگیرید .

 

گردآوری و تنظیم : گروه سلامت توصیه

منبع : آلامتو

درباره ی Alim

Alim
دانشجوی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از نویسندگان سایت توصیه هستم و به طراحی سایت و برنامه نویسی علاقه دارم , امیدوارم مطالب مفیدی برای شما فراهم کنم.

مطلب پیشنهادی

معجزه ای به نام مویز

معجزه ای به نام مویز

معجزه خوردن ۲۱ عدد مویز به صورت ناشتا     به کار گرفتن توصیه های …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *