قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سلامت / خاصیت پوست قورباغه برای درمان سرطان و ۷۰ نوع بیماری

خاصیت پوست قورباغه برای درمان سرطان و ۷۰ نوع بیماری

دانشمندان در دانشگاه کویین بلفاست دریافتند که از پروتئین موجود در پوست قورباغه می‌توان جهت درمان سرطان، حملات قلبی، دیابت‌ و بیماران پیوندی در جهت جلوگیری از رشد رگ‌های خونی استفاده کرد.

خاصیت پوست قورباغه برای درمان سرطان و ۷۰ نوع بیماری

به گزارش فارس؛ دانشمندان دانشگاه کویین در بلفاست در تحقیقات خود از وجود پروتئینی در پوست قورباغه مطلع شدند که قادر است به درمان سرطان، حملات قلبی و دیابت و مشکلات پیوند اعضا و رشد رگ‌های خونی کمک کند.

این یافته که با همکاری گروهی از محققان و به ریاست «کریس شاو» استاد دانشکده داروسازی انجام شد حاکی از وجود ۲ پروتئین مؤثر در پوست قورباغه است که به منظور کنترل هدفمند رگ‌ها و جلوگیری از رشد رگ‌های خونی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

به گزارش دیلی ساینس، این پروتئین‌ها قادرند بیش از ۷۰ نوع بیماری را درمان کنند که بیش از یک میلیارد نفر در جهان به این بیماری‌ها مبتلا هستند. این پروتئین‌ها در ترشحات پوست نوعی خاص از قورباغه‌ها و وزغ‌های بزرگ وجود دارند.

یکی از این پروتئین‌ها مانع از بزرگ‌ شدن و رشد رگ‌های خونی منتهی به تومورها می‌شود و با جلوگیری از رشد رگ‌های خونی مانع رسیدن اکسیژن و خون کافی به تومورهای سرطانی شده و تومورها به تدریج از بین می‌روند.

پروتئین دیگری که از وزغ به دست می‌آید، موجب افزایش خون رسانی به نواحی آسیب دیده در محل پیوند اندام، زخم دیابتی و بهبود بیمار بعد از سکته مغزی یا قلبی و ترمیم رگ‌های خونی می‌شود.

منبع : ایرانویج

گردآوری و تنظیم : توصیه

درباره ی Jimboooo

Jimboooo

مطلب پیشنهادی

روش بند آوردن خون در 10 ثانیه

روش بند آوردن خون در 10 ثانیه

گاهی حوادثی رخ می دهد که منجر به خونریزی قسمتی از بدن میشود در این …

2 دیدگاه

  1. Avatar

    ممنون از مطالب خوبتون .

    سایت شما واقعا خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.