قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سلامت / بالا بردن فعالیت مغزی در ایام امتحانات با استفاده از مواد پروتئینی

بالا بردن فعالیت مغزی در ایام امتحانات با استفاده از مواد پروتئینی

کارشناس ارشد تغذیه در خصوص تغذیه افراد در فصل امتحانات گفت: می توان گفت که تغذیه برای بالا بردن حافظه و یادگیری موثر است و در این بین مواد پروتئینی نقش مهمی ایفا می کند.

بالا بردن فعالیت مغزی در ایام امتحانات با استفاده از مواد پروتئینی

 فرید اردیخانی در گفتگو با مهر گفت: اما مواد غذایی هستند که می توانند فعالیت مغز را بالا ببرند از جمله استفاده از منابع غذایی که حاوی اسیدهای چرب، امگا۳ و مواد غذایی که حاوی آهن هستند.

وی افزود: خوردن مواد غذایی نظیر “انواع گوشت های قرمز و سفید” در بالا بردن حافظه بسیار تاثیرگذار هستند.

وی ادامه داد: سردسته ویتامین هایی که در بالا بردن حافظه بسیار کمک می کنند، ویتامین های B1، B2، B3 هستند که ویتامین B1  درغلات و حبوبات، B2  در شیر خصوصا شیر کم چرب و ویتامین B3  در مواد غذایی حیوانی وجود دارد و باید در فصل امتحانات استفاده شود.

اردیخوانی افزود: گوشت، تخم مرغ، لبنیات و مغزها به واسطه ی اسید آمینه و تریپ توفان پیام های عصبی مغز را فعال می کنند و در مغز کمک به تقویت حافظه می کنند.

کارشناس ارشد تغذیه ادامه داد: وعده های غذایی روزانه در زمان امتحانات باید دور از شیرینی های غیر طبیعی و قند و شکر باشد، باید تا آنجا که میشود از شیرینی های طبیعی مثل خوردن کشمش، شیره ها میوه و آبمیوه های طبیعی استفاده کرد.

وی افزود: وقتی ما قند و شکر را مصرف می کنیم سریع قند را بالا برده و عمل می کند اما میوه و خشکبار و مواد طبیعی حاوی قند گلوکز را به آرامی جذب بدن می کنند.

اردیخوانی در رابطه با وعده های غذایی در فصل امتحانات گفت: وعده های غذا در فصل امتحانات باید بیشتر شود اما با حجم کم این امر باعث بالا رفتن فعالیت مغذی خواهد کرد.

وی گفت: منبع انرژی مغز را گلوکز تهیه می کند.

کارشناس ارشد تغذیه گفت: البته باید یادآور شد فقط تغذیه نیست که بر عملکرد مغز تاثیر گذار است بلکه باید در کنار تغذیه مناسب افراد دارای ضریب هوشی بالایی باشند.

وی در رابطه با اینکه چه مواد غذایی باعث کاهش استرس می شوند گفت: برای کاهش استرس مواد خوراکی مشخصی وجود ندارد. اما برای پیشگیری از اثرات نامطلوب استرس بر بدن  می توان از مواد غذایی که حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی هستند نام برد.

اردیخوانی افزود: اسید های چرب، امگا ۳، ویتامین ۳ و سیلینیوم ” پروتئین های حیوانی و انواع گوشت ها ” سبزیجات  و میوه ها خصوصا جوانه ی گندم  و مغز ها به ویژه بادام، انواع روغن های مایع حاوی اسید های چرب غیر اشباء ” زرت، کلزا، آفتابگردان، کانولا، بزر کتان، هسته ی انگور” سویا و غذاهای دریایی میزان استرس را در بدن کاهش می دهند.

وی در پایان افزود: به علاوه داشتن تغذیه مناسب باید خواب مناسبف فعالیت فیزیکی کافی، شرایط محیطی مناسب و آرام و مطالعه مناسب می تواند در موفقیت افراد در امتحانت کمک کند.

برای کاهش استرس در فصل امتحان اعتماد به نفس خود را بالا ببرید

مسئول گروه روانشناسی بیمارستان فارابی در رابطه با استرس های فص امتحانات گفت: استرس امتحان در همه جای دنیا برای افراد وجو دارد و افراد زیادی در گیر این امر خواهند شد.

کامران لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای کاهش میزان استرس باید میزان اعتماد به نفس بالا رود.

وی گفت: اعتماد به نفس در در خانواده توسط کمک های عاطفی به وجود می اید و خانواده باید از لحاظ روحی و عاطفی فرزند خود را کمک کنند تا بتواند در امتحانات نتیجه ی مطلوبی به دست آورد.

وی ادامه داد: مهمترین فاکتور در کاهش استرس فرزندان برخورد خانواده است.

لطفی افزود: از دیگر عواملی که در کاهش استرس کمک می کند، آرامش محیط ی است که فرد در انجا آموزش می بیند و معلملن و متولیان آموزشی این آرامش را به تحصیلگران می رسانند.

وی در رابطه با درس خواندن در روز قبل از امتحان گفت: نظریه در آموزش وجود دارد که درس خواندن در شب امتحان به دلیل بالا رفتن حجم اطلاعات در مغر باعث اختلال می شود. و آسیب می رساند.

لطفی در پایان افزود: انجام حرکات ورزشی به صورت که باعث خستگی و کوفتگی عضلات نشود و باعث نشاط باشد بسیار در آرامش قبل از امتحان کمک می کند بهتر این است که این حرکات ورزشی در فضای سبز صورت بگیرد.

منبع : ایرانویج

گردآوری و تنظیم : توصیه

درباره ی Abtin

Abtin

مطلب پیشنهادی

معجزه ای به نام مویز

معجزه ای به نام مویز

معجزه خوردن ۲۱ عدد مویز به صورت ناشتا     به کار گرفتن توصیه های …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *