قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / زیبایی / اگر ریزش مو دارید احتمالا دچار فقر آهن هستید

اگر ریزش مو دارید احتمالا دچار فقر آهن هستید

سالهاست که مردم در تلاش هستند تا درمانی برای ریزش مو پیدا کنند. تغذیه مناسب برای داشتن موهایی سالم بسیار مهم است و دیده شده که با مصرف مکمل های آهن ریزش مو متوقف شده است.

اگر ریزش مو دارید احتمالا دچار فقر آهن هستید

 

شواهد نشان می دهد که افرادی که ریزش مو دارند نسبت به کسانی که ریزش مو ندارند آهن کمتری دارند. می دانیم که کم خونی با ریزش مو در ارتباط است. کمبود آهن باعث کم خونی می شود. هرگز بدون نظارت پزشک مکمل های آهن را مصرف نکنید زیرا مصرف بی رویه آن منجر به تولید نوعی سم در بدن می شود که بسیار مضر است و بر اساس مطالعات انستیتوی اختلالات آهن در برخی مواقع باعث ریزش مو نیز می شود.

 

فقر آهن و ریزش مو

در سال ۲۰۰۶ در “مجله آکادمی درماتولوژی آمریکا “تحقیقی با عنوان” تشخیص و درمان کمبود آهن و ارتباط آن با ریزش مو” منتشر شد که سرچشمه آن بررسی موضوع درمان فقر آهن زمانی که فردی کم خونی نداشته باشد بود. در این مطالعه باور عمده بر این بود که کمبود آهن ریزش مو را افزایش می دهد؛ که کاملا منطقی به نظر می رسد زیرا زمانی که کمبود آهن داشته باشید در واقع مواد مغذی به فولیکول ها ی مو نمی رسد. آهن ماده ای معدنی در بدن است که عمدتا در هموگلوبین وجود دارد و باعث می شود که به سلولهای بدن پروتئین و اکسیژن کافی برسد. دکترتان می تواند با آزمایش خون و اندازه گیری هموگلوبین خون تشخیص دهد که شما فقر آهن دارید یا خیر. اگر در بررسی آزمایش خون سطح فروتین خونتان پایین باشد کم خونی و فقر آهن دارید. اگرچه مدرکی وجود ندارد که فقر آهن مستقلا باعث ریزش مو می شود اما اگر شما ریزش مو دارید احتمالا کمبود فروتین دارید و در نتیجه دچار فقر آهن هستید.

 

آهن در رژیم غذایی

همیشه بهتر از در رژیمتان از مواد مغذی استفاده کنید تا مکمل های غذایی، توصیه می شود مردان بالای ۱۸ سال ۸ میلی گرم، زنان بالای ۱۸ سال ۱۸ میلی گرم و برای زنان و مردان بالای ۵۰ سال ۸ میلی گرم آهن در رژیم غذاییشان استفاده کنند.

آهن در رژیم غذایی به دو صورت، آهن هم و آهن غیر هم یافت می شود. آهن هم درگوشت حیواناتی مانند گاو، مرغ، ماهی تن، و بوقلمون وجود دارد و جذب این نوع آهن برای بدن بسیار راحتتر است. آهن غیر هم آهن گیاهی است و در منابع گیاهی آهن مانند غلات غنی شده، حبوبات، لوبیا و عدس، اسفناج، نان وغیره وجود دارد. آهن غیر هم به راحتی جذب بدن نمی شود. ویتامین C و پروتئین گوشت جذب آهن را افزایش می دهند. کلسیم، تانن ها ی موجود در مواد غذایی مانند چای، فیتیک اسید های موجود درموادی مانند غلات سبوس دار و حبوبات، و پلی فنل های موجود در بسیاری از غذاهای گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی، می تواند جذب آهن غیر هم را کاهش دهد.
منبع :www.fitday.com

این مطلب توسط تیم مترجمین سایت توصیه ترجمه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع (Tosiye.ir) مجاز می باشد.

درباره ی Alim

Alim
دانشجوی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از نویسندگان سایت توصیه هستم و به طراحی سایت و برنامه نویسی علاقه دارم , امیدوارم مطالب مفیدی برای شما فراهم کنم.

مطلب پیشنهادی

5 درمان های خانگی برای چشم های پف کرده

۵ درمان های خانگی برای چشم های پف کرده

در این مطلب اختصاصی از سایت توصیه به بررسی علت پف چشم و راههایی برای …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *