قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سلامت / افرادی که اضافه وزن دارند بخوانند

افرادی که اضافه وزن دارند بخوانند

افراد دچار اضافه وزن یا چاقی حتی اگر سایر عوامل خطرزا را نداشته باشند، احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی دارند.

افرادی که اضافه وزن دارند بخوانند

چاقی وضعیتی ناسالم است چرا که باعث وارد آمدن فشار و بار اضافی به قلب می شود، بنابراین لزوم کاهش وزن الزامی است.

چاقی می تواند فشار و کلسترول خون را افزایش دهد و ممکن است منجر به بروز بیماری قند خون (دیابت) شود. کاهش وزن یکی از بهترین راه های کاهش خطرات قلبی و سایر بیماری هاست.

شما از طریق دستیابی به وزن دلخواه و حفظ آن می توانید میزان خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهید. این به مفهوم کاهش مصرف چربی و افزایش مصرف میوه جات، سبزیجات و حبوبات است، همچنین میزان فعالیت جسمی نیز باید افزایش یابد.

آغاز یک رژیم غذایی شاید آسان باشد، اما ادامه دادن آن دشوار است. ابتدا باید با تعیین اهداف، خود را آماده کرده و در مورد موانع موجود بر سر راهتان فکر کنید و تصمیم بگیرید که چگونه با مشکلات مواجه شوید.

مشاوره با یک متخصص تغذیه یا رژیم درمانی در مورد برنامه غذایی مناسب برای شما مطلوب است. استفاده از رژیم هایی که هر از چند گاه مد می شوند و غذا نخوردن به منظور کاهش سریع وزن، عاقلانه نیست چراکه شما یک شبه دچار اضافه وزن نشده اید. موفق ترین افرادی که رژیم غذایی می گیرند، می دانند که باید این تغییرات را در طول زمان ایجاد کنند و نباید ناامید شوند و رژیم غذایی را رها کنند.

در مورد عادات غذایی خود فکر کنید. آیا شما به شکل عادتی غذا می خورید یا فقط مواقعی که گرسنه هستید این کار را انجام می دهید؟ اگر متوجه شده اید که به شکل خودکار زمانی که هر شب مقابل تلویزیون نشسته اید چیزی می خورید، بهتر است تغییراتی را ایجاد کنید.

تصمیم بگیرید که چگونه وسوسه غذا خوردن را کنترل کنید. زمانی که غذاهای پرکالری به شما پیشنهاد می شود، آنها را مودبانه ولی حتماً رد کنید. سعی کنید اگر بیرون از خانه غذا می خورید، جایی را در نظر داشته باشید که بتوانید غذاهای کم کالری تر را انتخاب کنید.

آهسته غذا بخورید و لقمه های کوچک بردارید و پیش از خوردن کامل لقمه اول از برداشتن لقمه دوم پرهیز کنید.

به جای روزانه یک وعده غذای اصلی، چند وعده غذای سبک بخورید اما هیچ یک را حذف نکنید. انواع مختلفی از غذاهای سالم نظیر میوه ها، سبزیجات، غلات، ماکارونی، نخود و لوبیای خشک، محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی، گوشت قرمز، مرغ بدون پوست و ماهی را مصرف کنید.

غذاها را به روش برشته کردن، پختن در فر، کباب کردن و در آب جوشاندن بپزید تا چریی آن از بین برود و تا جایی که امکان دارد غذاها را در روغن سرخ نکنید.

برچسب های اطلاعات غذاها را مطالعه کنید و از مصرف غذاهای حاوی شکر، چربی اشباع، چربی ترانس و کالری بالا پرهیز کنید. بهتر است از مصرف شیرینی جات، آبنبات و کیک خودداری کنید همچنین آب زیادی بنوشید و مصرف نوشیدنی های پرانرژی را محدود کنید.

فعالیت جسمانی را افزایش دهید

فعالیت جسمانی به اندازه رژیم غذایی در کمک به کاهش وزن همچنین برای قلب، ریه ، استخوان ها و عضلات نیز مفید است. فعالیت منظم جسمانی به کاهش میزان خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی، افزایش فشار خون و سایر مشکلات سلامتی کمک می کند. با پزشک یا مشاور بهداشتی در مورد برنامه مناسب فعالیت جسمانی خود مشورت کنید.

درباره ی Alim

Alim
دانشجوی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از نویسندگان سایت توصیه هستم و به طراحی سایت و برنامه نویسی علاقه دارم , امیدوارم مطالب مفیدی برای شما فراهم کنم.

مطلب پیشنهادی

روش بند آوردن خون در 10 ثانیه

روش بند آوردن خون در 10 ثانیه

گاهی حوادثی رخ می دهد که منجر به خونریزی قسمتی از بدن میشود در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.