قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سرگرمی / اطلاعات پاک شده را دوباره ریکاوری کنید

اطلاعات پاک شده را دوباره ریکاوری کنید

اطلاعاتی که بر روی کامپیوتر به وسیله عواملی مثل صدمات سخت افزاری، پاک کردن و فرمت کردن از بین می ره، لزوما غیر قابل دسترس محسوب نمیشه. غیر قابل دسترس بودن اطلاعات به این معنیه که سیستم عامل دیگه به اونها دسترسی نداره . در چنین موقعی، اغلبِ اون ها رو میشه با برنامه های خاص و سرویس های پیشرفته بازیابی اطلاعات دوباره برگردوند.

deleted-data-recovery

 اگر اطلاعات پاک شده باشه حتی اگه هارد دیسک آسیب فیزیکی دیده باشه و توسط سیستم شناسایی نشه (مثلا شکسته باشد یا سوخته باشد)، باید به یکی از شرکت های تخصصی بازیابی اطلاعات مراجعه کنید. هزینه بازیافت این اطلاعات، بسته به میزان خسارت وارد شده متفاوته.

تحقیقات نشون داده که صدمات سخت افزاری با 44% بیشترین سهم رو تو پاک شدن و گم شدن اطلاعات داره وعلت های دیگه به ترتیب: 32% اشتباه توسط کاربر، 14% خطاهای برنامه و 7% ویروس های کامپیوتری.

قبل از اینکه عملیات نجات اطلاعات انجام شود، موارد زیر باید مدنظر قرار بگیرد:

1- اگر مشخص نیست که چه نوع صدمه ای باعث عدم دسترسی به اطلاعات شده است، کاربران باید خیلی مواظب باشند. زیرا که ممکن است هنگام Restart کامپیوتر، سیستم به واسطه ایجاد فایل های موقتی در سکتورهایی که اشتباها کامپیوتر آنها را به صورت خالی فرض کرده، اطلاعات مهم را روی آن Overwrite کند؛ اطلاعاتی که بعدا به سختی قابل بازیافت خواهند بود.

2- اصولا هنگام بروز خطاهای فیزیکی هارد مانند Crash کردن هد، توصیه نمی شود که شخصا اقدام کنید.

نکته : فرمت به کار رفته فایل سیستم، نقش تعیین کننده ای برای بازیافت اطلاعات ندارد. برای هر فرمت به کار رفته تحت ویندوز مانند FAT32 و NTFS یک ابزار بازیافت مناسب وجود دارد.

موقع بروز چنین مشکلاتی اغلب کاربران موضوع را تموم شده فرض می کنند و سریع تسلیم میشن . چون تصور می کنند که این اطلاعات، دیگر از دست رفته است. اما واقعیت، چیز دیگری است…

شما می تونید با کمک کارشناس یا یک فرد ماهر در زمینه بازیابی و ریکاوری اطلاعات ، اطلاعات پاک شده سیستم خودتونو برگردونید.

– منبع، پورتال آسمونی

نقد و بررسی

User Rating: 4.9 ( 1 votes)

درباره ی Alim

Alim
دانشجوی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از نویسندگان سایت توصیه هستم و به طراحی سایت و برنامه نویسی علاقه دارم , امیدوارم مطالب مفیدی برای شما فراهم کنم.

مطلب پیشنهادی

زن چینی همه چیز خوار

زن چینی همه چیز خوار

یک زن چینی با خوردن اشیای عجیب مانند ماهی قرمز زنده، مارماهی زنده، کرم زنده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.