قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سرگرمی / استیون هاوکینگ: هوش مصنوعی باعث مرگ انسانها می شود

استیون هاوکینگ: هوش مصنوعی باعث مرگ انسانها می شود

پروفسور استیون هاوکینگ در جدیدترین سخنرانی‌ هایش که در دانشگاه‌های لندن انجام میدهد سخنان بسیاری از آینده بشربت به میان آورده است.

 

استیون هاوکینگ: هوش مصنوعی باعث مرگ انسانها می شود

این سخنرانی ها از طریق رسانه بی‌بی‌سی هم به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شوند. وی در سخنرانی هایش به  بحث هایی پیرامون آینده بشریت در هنگام ظهور پدیده‌های مختلف ناشی از پیشرفت علم هوش مصنوعی پرداخت. به بررسی این مباحث بصورت مختصر می‌پردازیم.

وی در متن سخنرانی خود چنین گفت:” انسان‌ها هم‌اکنون دامنه حرکت و فعالیت خود را به تکنولوژی خود محدود کرده‌اند تا حدی که ماشین‌های اطرافشان حدود کاری آن‌ها را تعیین میکنند.  در واقع همه ما در زندان‌هایی که خود ما آن‌ها را ساخته‌ایم به سر می‌بریم. ما به وسیله هوش مصنوعی در واقع در حال ساخت غول‌هایی نمردنی هستیم که خود انسان هم توانایی جنگ با آن‌ها را نخواهد داشت. انسان در گذشته به وسیله ابزارآلات نوین توانایی‌هایی مختلفی همچون انجام محاسبات بزرگ‌را به دست ماشین‌آلات سپرد. هم‌اکنون نیز توانایی‌های فیزیکی و فکری خود را هر چه بیشتر به ماشین‌ها اهدا می‌کند که سبب می‌شود تا مدتی دیگر کلیه توانایی‌ها و فاکتور هایی که انسان را از دیگر موجودات و مادیات متمایز می‌کند از بین برود ویا قابل تشخیص نباشد. این اصل پایان زندگی بشریست را به تدریج رقم خواهد زد.

وی که از بیماری ALS از سن 17 سالگی رنج میبرد، مشهورترین فیزیکدان دوره معاصر محسوب می‌شود. سخنرانی‌های وی پیرامون مسائل مختلف بخصوص تاریخ زمان و فیزیک مدرن باعث شده بسیاری از منتقدان به جرئت وی را جانشین انیشتین در قرن بیست و یکم بدانند. البته متخصصین دیگری همچون ایلان ماسک صاحب شرکت های Tesla و SpaceX هم پیش تر هوش مصنوعی را به بمب های هسته ای تشبیه کردند. هاوکینگ اخیرا در یکی از مصاحباتش به جرئت بیان کرد که توانسته عدم وجود خالق را برای این جهان اثبات کند. وی وجود دو دنیا را حتمی میداند اما علت آن را وجود خداوند نمیداند و آنها را با دلایل فیزیکی اثبات میکند.

 

گردآوری و تنظیم : گروه دانش و فناوری توصیه

منبع : بروزرسانی

نقد و بررسی

User Rating: 4.85 ( 6 votes)

درباره ی Alim

Alim
دانشجوی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از نویسندگان سایت توصیه هستم و به طراحی سایت و برنامه نویسی علاقه دارم , امیدوارم مطالب مفیدی برای شما فراهم کنم.

مطلب پیشنهادی

زن چینی همه چیز خوار

زن چینی همه چیز خوار

یک زن چینی با خوردن اشیای عجیب مانند ماهی قرمز زنده، مارماهی زنده، کرم زنده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.