قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سرگرمی / ۱۰ برند گران قیمت در دنیای فناوری

۱۰ برند گران قیمت در دنیای فناوری

این ماه لیست ارزشمندترین و گران قیمت ترین برندهای دنیا معرفی شد. برندهای این مجموعه از میان همه برندهایی که در دنیا وجود دارد توسط پایگاه رسمی منتشر شد. امروز از میان این لیست به ۱۰ شرکت با ارزش و گران قیمت در عرصه فناوری پرداخته ایم.

۱۰ برند گران قیمت در دنیای فناوری

اپل

10 برند گران قیمت در دنیای فناوری

این برند با درآمد ۱۱۸.۹ میلیارد دلار به عنوان برترین برند فناوری شناخته می‌شود. اپل برای دومین بار در صدر گران‌ترین و برترین برندهای فناوری قرار گرفت. اپل در سال ۲۰۱۱ میلادی، رتبه هشتم و در سال ۲۰۱۲ رتبه دوم و در سال ۲۰۱۳ رتبه اول را داشت و اکنون در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز باز هم رتبه اول را کسب کرد. گوگل دیگر رقیب اپل نیز به دنبال او حرکت می‌کند. اپل ملیتی امریکایی داشته و در حوزه فناوری فعالیت می‌کند. سهام این شرکت نیز از سال ۲۰۱۳ به سال ۲۰۱۴ میلادی با رشد ۲۱ درصدی مواجه شده است.

گوگل

10 برند گران قیمت در دنیای فناوری

برند دوم مربوط به گوگل است با درآمد ۱۰۷.۴ میلیارد دلاری. کمپانی اپل و گوگل تنها کمپانی‌هایی هستند که بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارند. تفاوت سرمایه این دو کمپانی در حدود ۱۰ میلیارد دلار است. گوگل در سال ۲۰۱۳ نیز همانند امسال در رتبه دوم ایستاده بود. اما سهام و رشد این شرکت از سال گذشته نسبت به سال‌جاری با رشد ۱۵درصد روبه‌رو بوده است.

آی بی‌ام

10 برند گران قیمت در دنیای فناوری

برند امریکایی آی بی‌ ام با درآمد ۷۲.۲۴۴ میلیارد دلاری در رتبه‌بندی شرکت اینتربرند در رتبه چهارم قرار گرفته است. باید گفت این شرکت رشد چندانی نسبت به سال قبل نداشته است. در سال ۲۰۱۱ میلادی IBM در رتبه دوم، در سال ۲۰۱۲ در رتبه سوم، در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز در رتبه چهارم ایستاد و امسال نیز همانند سال گذشته رتبه چهارم خود را حفظ کرد. بنا به گزارش منتشر شده در اینتربرند، درآمد سالانه این شرکت در حدود ۴ میلیارد دلار است. سهام این شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته با کاهش ۸ درصدی مواجه بوده است.

مایکروسافت

10 برند گران قیمت در دنیای فناوری

مایکروسافت نیز با درآمد ۶۱.۱۵۴ میلیارد دلاری در رتبه‌بندی اینتربرند جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است. یک سال پس از خداحافظی استیو بالمر از مایکروسافت به نظر می‌رسد که این شرکت جای خالی مدیر خود را احساس نکرده و با رشد ۳ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است. مایکروسافت در سال ۲۰۱۱ میلادی با کاهش ۲ درصد، در سال ۲۰۱۲ میلادی با کاهش ۳درصد و در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز با رشد ۳ درصد و در سال جاری نیز بازهم با رشد ۳ درصد روبه‌رو شده تا باوجود رفتن بالمر به سقوط خود ادامه ندهد. این شرکت ملیتی امریکایی داشته و در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز همانند سال جاری در رتبه ۵ ایستاد.

سامسونگ

10 برند گران قیمت در دنیای فناوری

سامسونگ اولین برند غیر امریکایی است که توانسته با درآمد ۴۵.۴۶ میلیارد دلاری، رتبه خوبی را در طبقه‌بندی اینتربرند به خود اختصاص دهد. این شرکت کره‌ای در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز در رتبه هشتم اینتربرند قرار گرفته و با رشد ۱۵درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است.

اینتل

10 برند گران قیمت در دنیای فناوری

اینتل، شرکت تجهیزات رایانه‌ای امریکایی است که در زمینه تولید سخت ‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپ ست، بلوتوث، حافظه‌‌های فلش و… فعالیت دارد. اینتل سال گذشته در رتبه نهم جدول بود در صورتی که در سال جاری با سقوط ۸درصدی سهامش به رتبه دوازدهم تنزل پیدا کرده است. درآمد این شرکت ۳۴.۱ میلیارد دلار اعلام شده است.

سیسکو

10 برند گران قیمت در دنیای فناوری

در رتبه چهاردم شرکت بزرگ سیسکو قرار گرفته است که همه کاربران شبکه با نام آن آشنا هستند. این شرکت درآمدی ۳۰.۹ میلیارد دلاری را در سال گذشته داشته است و از جایگاه خود در رتبه ۱۳ یک پله نزول کرده است. سیسکو سال گذشته کمپینی به نام اینترنت برای همه را به راه انداخت که همچنان پا برجاست و به کار خود ادامه می دهد.

آمازون

10 برند گران قیمت در دنیای فناوری

فروشگاه بزرگ اینترنتی آمازون سال گذشته رشد بسیار خوب ۲۵ درصدی داشت و توانست رتبه خود را از ۱۹ به ۱۵ در سطح جهان برساند. درآمد این شرکت در طول سال ۲۰۱۴ به ۲۹.۵ میلیارد دلار رسید. این شرکت در سال گذشته تلویزیون خود را به راه انداخت و فروش خوبی از قسمت تبلت ها بدست آورد.

اوراکل

10 برند گران قیمت در دنیای فناوری

یکی از شرکت های بزرگ و معروف در زمینه تکنولوژی اوراکل است. این شرکت سال ۲۰۱۴ را با درآمد ۲۵.۹ میلیارد دلاری به پایان رساند تا در رتبه ۱۶ جدول گران ترین برندهای دنیا قرار بگیرد. اوراکل که یکی از شرکت های ساده در این زمینه است ضریب رشد ۸ درصدی داشته است.

اچ پی

10 برند گران قیمت در دنیای فناوری

با شرکت اچ پی و کارهای آن آشنا هستید و شاید همین الان با یک لپ تاپ اچ پی در حال خواندن این مطلب باشید. این شرکت ماه گذشته اعلام کرد که قصد تبدیل به دو شرکت برای دو کار متفاوت در عرصه تکنولوژی را دارد. اچ پی سال گذشته در رتبه ۱۵ جدول بود ولی امسال با سقوط سه پله به رتبه ۱۸ رفته است. این شرکت در سال گذشته ۲۳.۸ میلیارد دلار درآمد داشت.

 

گردآوری و تنظیم : گروه فناوری توصیه

منبع : آلامتو

درباره ی Alim

Alim
دانشجوی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از نویسندگان سایت توصیه هستم و به طراحی سایت و برنامه نویسی علاقه دارم , امیدوارم مطالب مفیدی برای شما فراهم کنم.

مطلب پیشنهادی

زن چینی همه چیز خوار

زن چینی همه چیز خوار

یک زن چینی با خوردن اشیای عجیب مانند ماهی قرمز زنده، مارماهی زنده، کرم زنده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.