قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / زیبایی / آیا می دانید ترتیب آرایش کردن چیست؟

آیا می دانید ترتیب آرایش کردن چیست؟

نکته قابل توجه اینکه هر چقدر آرایش کمتر باشد، شما زیباتر به نظر خواهید آمد!

آیا می دانید ترتیب آرایش کردن چیست؟

پس مراحل آرایش را به ترتیب پیش بروید و می توانید یک یا دو مرحله را به سلیقه خودتان حذف نمایید. این نکته را فراموش نکنید که خیلی اوقات می توان تنها با ضدآفتاب، ریمل و برق لب مناسب خیلی جذاب و شیک بود.

درجه دشواری

متوسط

زمان لازم

  • ۱۰ دقیقه

یک. با ضدآفتاب شروع کنید

یک رنگ تر و تازه شما را جوان تر نشان خواهد داد. با یک صورت تمیز شروع کنید و ضدآفتاب را به صورت و گردن خود (ضدآفتاب با SPF برابر ۵۰) بزنید. در این مرحله اصلا از کرم سفید کننده استفاده نکنید، البته توصیه می شود که قبل از ضدآفتاب از یک کرم مرطوب کننده مناسب نیز استفاده شود. اما اگر پوست چربی دارید، فراموش نکنید که حتما قبل از کرم زدن صورت خود را با آب گرم بشویید و با آرامی با یک حوله یا دستمال تمیز خشک کنید.

دو. کانسیلر بزنید

با انگشت خود کانسیلر را به صورت نقطه نقطه روی لکه های صورتتان بزنید (زیر چشم، در راستای بینی و روی چانه) و با دستمال مخلوطش کنید. هرگز کانسیلر را روی صورت نمالید.

سه. نوبت کرم سفید کننده است

افراد کمی هستند که نیاز دارند کل صورتشان را فونداسیون بزنند. خیلی ساده است، سعی کنید، قسمت های از صورتتان که یک دست نیست و برآمدگی یا فرورفتگی دارد را کرم سفید کننده بزنید. البته اگر زمستان ها گونه هایتان قرمز می شود روی آن ها هم کرم سفید کننده بزنید. برای کمتر کردن اصطکاک و بهتر مالش دادن دست روی صورت در این مرحله نیز می توانید از مرطوب کننده ای که به مراتب روشن تر از سفید کننده تان است نیز استفاده کنید.

چهار. رژگونه و برنزه کننده

روی سیب گونه هایتان رژگونه بزنید. اگر دوست دارید کمی لپ قرمزی تر به نظر بیایید، کمی هم از برنزه کننده استفاده کنید.

پنج. و اکنون خط چشم

حالا که صورتتان شیک و یک دست شده، زمان آرایش چشم ها رسید است. خط چشم را روی پلک هایتان بکشید، همانطور که می دانید مدل های زیادی برای خط چشم وجود دارند، مدل هایی مانند چشم معمولی، چشم دودی، چشم گربه ای و ….

شش. این بار نیز به کانسیلر نیاز دارید

اگر اهل سایه زدن هستید، فراموش نکنید که زیر آن را کانسیلر بزنید، در غیر این صورت بعد از مدت زمان کوتاهی سایه چشمتان شروع به آب شدن می کند و روی پلکتان پخش می شود.

هفت. سایه چشم

همانطور که مدل های زیادی برای خط چشم وجود دارد، سایه نیز انواع متنوعی دارد که بر اساس نوع چهره، چشم و سلیقه انتخاب می شوند. برای یک چشم معمولی، یک سایه پایه بزنید و یک سایه تاریک تر در امتداد آن بکشید، سپس سعی کنید مرز آنها را به خوبی با هم ترکیب کنید تا یک دست به نظر آید.

هشت. مژه هایتان را فر بزنید

با یک فر مژه، مژه هایتان را حالت دهید. حتی می توانید با سشوار حدود سه ثانیه روی آن بگیرید تا فرتان ماندگار تر شود و فقط مواظب باشید تا فرموژه تان ناگهان داغ نشود و موجب سوختگی گردد.

 نه. ریمل فراموش نشود

با حرکت دادن برس ریمل از سمت ریشه مژه ها تا انتها با دقت و به آرامی ریمل بزنید.

ده. آرایش لب هایتان را بگذارید برای آخرین مرحله

زمانی که صورتتان را آرایش می کنید می توانید برای آرایش لبتان تصمیم بهتری بگیرید. اگر خط لب را می پسندید، ابتدا خط لب، سپس رژ و در انتها برق لب را بزنید. البته برخی خانم ها برق لب را به تنهایی می پسندند که زیبایی خاص خود را دارد.

منبع : آرایشیک

گردآوری و تنظیم : توصیه

درباره ی Abtin

Abtin

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد متخصصان پوست

پیشنهاد متخصصان پوست

اگر استرس تعطیلات باعث خراب شدن پوست شما می‌شود، با این روش های لک زدایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.