قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / زیبایی / موهایتان بیش از اندازه می‌ریزد؟

موهایتان بیش از اندازه می‌ریزد؟

موهای سرگردان، همه جا هستند. روی میز کارتان، روی بالش‌ها و در راه آب حمام! آنها آزار دهنده و خجالت آورند، و گاهی اوقات هم می‌توانند نشانه‌ی یک مشکل بزرگتر باشند.

 

موهایتان بیش از اندازه می‌ریزد؟

در اغلب اوقات، پیداکردن تارهای ریخته‌ی مو طبیعی است، اما چگونه می‌توان فهمید که ریزش موها غیر طبیعی است؟ ما با «لری شاپیرو» متخصص و جراح ترمیم مو در مورد ریزش مو صحبت کردیم.

شایع ترین علل ریزش مو چیست؟

دکتر شاپیرو می‌گوید: ریزش مو می‌تواند به دلایل بسیاری اتفاق بیفتد. آسیب گرمایی ناشی از سشوار، اتوهای فرکننده و صاف کننده و همچنین رنگ کردن و اکستنشن مو، منجر به شکنندگی موها می‌شوند.

استرس و رژیم غذایی نیز عوامل مهمی‌هستند. اگر ویتامین و پروتئین کافی دریافت نکنید، فولیکول‌های موی شما قوی و سالم نخواهند ماند. دلایل متابولیکی بسیاری نیز وجود دارد. اختلال تیروئید هم یکی از علل شایع ریزش مو می‌باشد.

چه مقدار ریزش مو طبیعی است؟

دکتر شاپیرو می‌گوید: سر انسان بطور متوسط حدود ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تار مو دارد. ریزش ۳۰ تا ۵۰ تار مو در روز طبیعی است. اما اگر روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰، تار مو از دست می‌دهید باید به پزشک مراجعه کنید.

آیا انواع خاصی از موها بیشتر از بقیه می‌ریزند؟

دکتر شاپیرو می‌گوید: احتمال ریختن موهای فر، بیشتر از موهای معمولی است. دلیلش آن است که اغلب اوقات، زنانی که موی فر دارند دوست دارند با ابزارهای حرارتی، موهایشان را صاف کنند، که این کار به فولیکول موهایشان آسیب می‌رساند.

حرارت، رطوبت مورد نیاز مو را از بین می‌برد، و ساقه‌ی مو را خشک، شکننده، و نازک می‌کند. زنانی که موهای بلندتری دارند، شاید فکر کنند که ریزش موهایشان بیشتر است، زیرا راه آب حمام زودتر می‌گیرد. اما این به دلیل آن است که موهای بلندتری در آن گیر می‌کند، نه صرفا اینکه موهایشان بیشتر می‌ریزد.

نشانه های فولیکول سالم چیست؟

دکتر شاپیرو می‌گوید: بافت موی شما نشان دهنده‌ی آن است که فولیکول‌های شما سالم هستند یا نه. با استفاده از دو یا چند آینه، موی قسمت وسط پشت سرتان را بررسی کنید. روی سر هر کس، بطور طبیعی یک برآمدگی وجود دارد که به برآمدگی اکسیپیتال معروف است.

شما باید در اینجا به دنبال تغییر بافت مویتان بگردید. موی این قسمت، هرگز نباید تغییر کند. بنابراین اگر کیفیت این قسمت از موهایتان مانند بقیه‌ی موهایتان نیست، یا نازکتر است و درخشان نیست، فورا به متخصص مراجعه کنید. چون اگر مشکلی درموهایتان وجود داشته باشد ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا اثرات آن را ببینید.

یک راه دیگر برای کنترل موها این است که در ریشه‌ی موهای ریخته شده، به دنبال حباب‌های عمودی باشید. این مسئله، نشانه‌ی آن است که تار موی شما عمر کامل خود را سپری کرده و بطور طبیعی ریخته است.

علاوه بر اجتناب از وسایل حرارتی، برای جلوگیری از ریزش مو چه کاری می‌توان انجام داد؟

دکتر شاپیرو می‌گوید: تغییرات در عملکرد غده‌ی تیروئید، معمولا با ریزش مو در ارتباط است. او توصیه می‌کند از سویا استفاده نکنید، زیرا مشخص شده که سویا بر عملکرد تیروئید اکثر افراد، تاثیر منفی می‌گذارد.

اما موثرترین راه برای سالم نگه داشتن موها و جلوگیری از ریزش مو ؟ مطمئن شوید که از رژیم غذایی‌تان، به اندازه‌ی کافی ویتامین‌های B، آهن و پروتئین دریافت می‌کنید.

 

گردآوری و تنظیم : گروه زیبایی توصیه

منبع : سرخاب سفیداب

نقد و بررسی

User Rating: 4.84 ( 4 votes)

درباره ی Alim

Alim
دانشجوی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از نویسندگان سایت توصیه هستم و به طراحی سایت و برنامه نویسی علاقه دارم , امیدوارم مطالب مفیدی برای شما فراهم کنم.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد متخصصان پوست

پیشنهاد متخصصان پوست

اگر استرس تعطیلات باعث خراب شدن پوست شما می‌شود، با این روش های لک زدایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.