قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سرگرمی / شبکه‌های دیجیتال تلویزیون با مشکلات تازه‌ای روبه‌رو شده‌اند

شبکه‌های دیجیتال تلویزیون با مشکلات تازه‌ای روبه‌رو شده‌اند

1394/06/09

چند سالی از راه اندازی شبکه پخش کانال های دیجیتال در کشور میگذرد.هر چند که این سیستم بسیار دیر وارد ایران شد،اما از همان بدو ورود در منازل بسیاری از ایرانیان جای باز کرد و تعداد شبکه های تلویزیونی قابل دریافت در تهران و دیگر استان ها به ناگاه با افزایش چشمگیر 20 تا 23 عددی روبرو شد.

پس از آن تولید کنندگان تلویزیون که تا به حال از گیرنده های دیجیتالی درون تلویزیون های بازار ایران استفاده نمیکردند،به سرعت محصولات خود را مجهز به گیرنده های مخصوص (تیونر دیجیتال) کرده و حتی بسیاری از برندها تولیدات متنوعی شامل ستاپ باکس ها و گیرنده های دیجیتالی را وارد بازار کردند.

گزارش آسمونی به  نقل از شهر خبر ، در بدو کار کیفیت سیگنال دریافتی در مراکز استانها مطلوب بود اما شهرستان های کوچکتر با مشکلات و قطعی های پیاپی روبرو بودند.پس از مدت یک سال این مشکلات به حداقل رسید و استفاده از کانال های دیجیتالی بسیار ساده تر از گذشته در دسترس بود.اما اکنون علاوه بر ضعف سیگنال در برخی از مناطق محدود کشور،مشکلات جدیدی مردم برخی از نواحی شمال کشور را به ستوه آورده است.

new-problems-digital-channel

 

این مشکلات از یک ماه پیش آغاز شده و اکنون به اوج خود رسیده است.پس از دریافت گزارش های متععد مردمی توسط خدمات های پس از فروش محصولات صوتی و تصویری،مشخص شد که هنگام پخش شبکه های دیجتالی،صدا با فواصل زمانی رندم و نامنظم قطع میگردد.این قطعی ها گاها به تعداد بسیار بالا اتفاق می افتد که کاربران را آزرده خاطر میکند.

سیستم دریافت بسیاری از تلویزیون ها و ستاپ باکس ها با این معضل روبرو هستند و پس از پیگیری دفاتر خدمات پس از فروش منطقه،مشخص شده است که نه تلویزیون ها و نه ستاپ باکس ها هیچ مشکل فنی نداشته و این ایراد مستقیما ناشی سیستم های پخش سیگنال دیجیتال است.

متاسفانه از نظر فنی و تا انجایی که به مراکز خدمات پس از فروش مربوط میگردد،هیچ گونه راه حلی برای این مشکل وجود نداشته و صدا و سیما و همچنین اپراتورهای پخش سیگنال دیجیتال موظف به این رفع عیب هستند.

امیدواریم این مراکز با آگاهی یافتن از این مشکل هرچه سریعتر درصدد رفع آن بر آمده و استفاده از سیگنال های دیجیتال را برای مردم عزیز آسان تر و خوشایند سازند.همچنین با وجود طیف گسترده تلویزیون های با دقت بالا و موجود در بازار،سیگنال های ارسالی توسط صدا سیما به جز در چند مورد خاص SD بوده و متاسفانه این سیگنال ها با حداکثر توانایی تلویزیون های پیشرفته همخوانی ندارند.

نقد و بررسی

User Rating: Be the first one !

درباره ی Alim

Alim
دانشجوی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از نویسندگان سایت توصیه هستم و به طراحی سایت و برنامه نویسی علاقه دارم , امیدوارم مطالب مفیدی برای شما فراهم کنم.

مطلب پیشنهادی

زن چینی همه چیز خوار

زن چینی همه چیز خوار

یک زن چینی با خوردن اشیای عجیب مانند ماهی قرمز زنده، مارماهی زنده، کرم زنده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.