قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سلامت / چند توصیه برای افزایش انرژی بدن

چند توصیه برای افزایش انرژی بدن

همه ما تقریبا هر روز با افرادی برخورد می‌کنیم که از احساس خستگی و نا‌توانی گله می‌کنند و اغلب این گله و شکایت‌ها از زمان بعد از صرف وعده غذایی ناهار بیشتر می‌شوند، چون اغلب افراد پس از صرف ناهار به لحاظ جسمی و روانی احساس سستی و ناتوانی می‌کنند.

f

 

متاسفانه امروزه زندگی پرمشغله و پر جنب و جوش به بخش طبیعی از زندگی ما تبدیل شده است و به همین دلیل بسیاری از مردم حتی فرصت خسته شدن هم ندارند. بنابراین همین چالش روزمره باعث شده که انسان‌ها به دنبال راهکاری باشند تا بتوانند به واسطه آن، سلامت و در عین حال کارآیی خود را حفظ کرده و حتی در شرایط مورد نیاز سطح انرژی خود را افزایش دهند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

هر چند این کارآیی حد و مرزی دارد و بدون شک فاکتور اصلی شرط سنی است که با افزایش سن، بنیه افراد کاهش پیدا می‌کند اما با این حال می‌توان این روند را کنترل کرد.

شبکه خبری تورنتو نیوز در مقاله جدیدی دراین‌ رابطه به چند روش موثر برای افزایش سطح انرژی بدن اشاره کرده است.

موز و هندوانه بخورید

دراین مقاله آمده است: موز و هندوانه از جمله میوه‌های شیرین و قندی هستند که می‌توانند به سرعت سطح انرژی را افزایش دهند. در واقع موز به اندازه مواد قندی مصنوعی و فرآوری شده در بالا بردن شاخص انرژی بدن موثر است با این تفاوت که این میوه تازه و طبیعی برخلاف قندهای مصنوعی، طاقت و توان انسان را افزایش می‌دهد و در عین حال حاوی مواد مغذی فراوانی از جمله فیبر خوراکی، ویتامین‌ها و املاح است.

هندوانه نیز میوه شیرین و پرانرژی است که در عین حال مانع از هله و هوله‌خوری شبانه می‌شود.

هویج و سیب‌زمینی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

راهکار بعدی گنجاندن هویج و سیب‌زمینی به رژیم غذایی است. هویج و سیب‌زمینی نیز مانند نوشابه‌های شیرین قند خون را بالا می‌برند اما برخلاف نوشیدنی‌ها و تنقلات ناسالم، منبع غنی از ریزمغذی‌های مهم مثل ویتامین‌های C وA و اسید فولیک و پتاسیم هستند که بی‌تردید انرژی بدن را تا حد زیادی افزایش می‌دهند.

استفاده از غلات سبوس‌دار

راهکار سوم استفاده از غلات سبوس‌دار است. غلات سبوس‌دار به صورت نان و گندمک، انرژی مطلوبی را به بدن می‌رسانند و به ویژه برای وعده غذایی صبحانه مفید هستند. این خوردنی به آرامی در دستگاه گوارش هضم می‌شود و در نتیجه قند پایداری را وارد جریان خون می‌کند.

نوشیدن آب، روزی ۱۰ تا ۱۵ لیوان

گزینه چهارم توجه به نقش حیاتی آب در حفظ طاقت بدن است. اگر در روز ۱۰تا ۱۵ لیوان آب را به ویژه در هوای گرم و در زمان فعالیت و کار زیاد به طور منظم نمی‌نوشید مطمئن باشید که خود را در معرض از دست دادن آب بدن و به اصطلاح دی‌هیدراته شدن قرار می‌دهید. هیچ‌گاه منتظر نمانید تا تشنه شوید و بعد آب بنوشید چون وقتی حتی زمانی که احساس تشنگی هم ندارید، بدن دچار کم‌آبی می‌شود و به آب بیشتر نیاز خواهد داشت.

مدیریت ذخیره انرژی بدن

آخرین و درعین حال مهمترین راهکار این است که ذخیره انرژی خود را مدیریت کنید. وقتی زمان خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنید که به اندازه کافی استراحت، آرامش و تغذیه مناسب داشته باشید، می‌توانید انرژی حیاتی خود را حفظ کرده و همچنین فرصتی برای جمع‌آوری مجدد انرژی بدست آورید. در این وضعیت کیفیت زندگی و سطح ایمنی بدن و همچنین طاقت ذهنی و روانی فرد افزایش پیدا می‌کند.

برای این منظور توصیه می‌شود که هر روز حداقل ۲۰ تا ۲۵ دقیقه مدیتیشن انجام دهید. مطمئن شوید که هر شبانه‌روز حداقل هفت ساعت بخوابید، در بین روز ۱۵ تا ۲۰ دقیقه چرت زدن را فراموش نکنید چون با این‌کار می‌توانید با خستگی و افت انرژی مبارزه کنید.

۱۰ دقیقه در روز حرکات کششی انجام دهید. با انجام این تمرینات جریان خون در سراسر بدن تسهیل می‌شود و بنابراین انرژی بدن در چند دقیقه افزایش پیدا می‌کند.

همچنین مطمئن شوید که خستگی شما دلیل پزشکی ندارد چون مثلا مشکلاتی مثل کم‌کاری تیروئید، کم‌خونی ناشی از کاهش هموگلوبین و طیف دیگری از بیماری‌ها که با تست خون قابل شناسایی هستند، می‌توانند عامل خستگی باشند. به همین خاطر توصیه می‌شود که حداقل هر دو سال یکبار آزمایش کلی بدن را فراموش نکنید.

نقد و بررسی

User Rating: Be the first one !

درباره ی Abtin

Abtin

مطلب پیشنهادی

روش بند آوردن خون در 10 ثانیه

روش بند آوردن خون در ۱۰ ثانیه

گاهی حوادثی رخ می دهد که منجر به خونریزی قسمتی از بدن میشود در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.