قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سرگرمی / خودروهای شرکت هیوندا چگونه محبوب شدند؟

خودروهای شرکت هیوندا چگونه محبوب شدند؟

در سال ۱۹۴۶ نخستین مرکز شرکت‌های هیوندایی توسط چانگ‌جو یانگ تاسیس شد. یانگ با استفاده از حمایت‌های دولت توانست فعالیت‌های صنعتی نظیر فولادسازی، کشتی‌سازی، خدمات پشتیبانی، تجارت الکترونیک و خدمات مالی را در سال‌های اولیه فعالیت شرکت، تحت پوشش قرار دهد.

خودروهای شرکت هیوندا چگونه محبوب شدند؟

در سال ۱۹۴۶ نخستین مرکز شرکت‌های هیوندایی توسط چانگ‌جو یانگ تاسیس شد. یانگ با استفاده از حمایت‌های دولت توانست فعالیت‌های صنعتی نظیر فولادسازی، کشتی‌سازی، خدمات پشتیبانی، تجارت الکترونیک و خدمات مالی را در سال‌های اولیه فعالیت شرکت، تحت پوشش قرار دهد. به این ترتیب، این شرکت در سال‌های آغازین دهه ۶۰ به بزرگ‌ترین کنگلومرا یا شرکت خوشه‌ای کره‌جنوبی تبدیل شد.

در سال ۱۹۶۷ هیوندایی‌موتور توسط چانگ‌جو یانگ به‌عنوان شرکت تابع گروه هیوندایی و بازوی خودروسازی این گروه صنعتی تاسیس شد. فورد کورتینا نخستین خودروی عرضه شده توسط این شرکت است که با مشارکت مستقیم شرکت فورد در کره‌جنوبی مونتاژ می‌شد. صاحبان اصلی شرکت با جذب و به‌کارگیری جورج ترنبول، مدیرعامل اسبق بریتیش لیلاند و پنج نفر از مهندسان بریتانیایی به‌سوی ساخت خودرویی مستقل گام برداشتند.

مدیران هیوندایی با مشارکت شرکت‌های ایتال دیزاین و میتسوبیشی‌موتورز در پی طراحی و تولید نخستین خودروی کره‌ای یعنی هیوندایی پونی در سال ۱۹۷۵ و صادرات آن به اکوادور، عنوان پرفروش‌ترین اتومبیل کره‌ای را برای شرکت هیوندایی به ارمغان آوردند. نسل دوم از خودروی هیوندایی پونی در سال ۱۹۸۲ نقطه‌عطف دیگری را رقم زد و نخستین صادرات در مقیاس وسیع خودروهای هیوندایی شکل گرفت. اتومبیل کوچک پونی با بهره‌مندی از سود درآمد کارکنان کره‌ای، بازار اتومبیل کوچک کانادا را در سال ۱۹۸۳ دگرگون ساخت و دنیا از به وجود آمدن یک سازنده دیگر اتومبیل در آسیای جنوب شرقی مطلع شد.

تا سال ۱۹۹۱ شرکت هیوندایی گستردگی اتومبیل‌های خود را به هیوندایی الانترا، هیوندایی سوناتا توسعه داده بود. فروش‌ خودروهای این شرکت با توجه به قیمت پایینی که داشتند در بازارهای مهم امریکا سریعا رشد کرد. در سال ۱۹۹۷ بحران مالی آسیا، ضرر زیادی به صنعت خودروسازی کره‌جنوبی وارد ساخت اما شرکت هیوندایی از این فرصت استفاده کرد تا شرکت ورشکسته کیا‌موتور را خریداری و موقعیت پیشتاز خود در بازار داخلی کره را تقویت کند، اما مالکان هیوندایی با‌توجه به فشارهای دولت وقت کره‌جنوبی اقدام به تفکیک گروه هیوندایی کردند.

در پی این اقدام چانگ‌ مونگ کو فرزند چانگ جو یانگ در سال ۱۹۹۸ کنترل بخش خودروسازی این شرکت را بر‌عهده گرفت و در‌حال‌حاضر نیز مدیر‌عامل اجرایی و رییس هیات‌مدیره هیوندایی‌موتور است. در سال ۲۰۰۰ پس از جداسازی گروه هیوندایی، این شرکت توانست به همراه کیا‌موتور در زیر چتر هیوندایی موتور گروپ روی صنعت خودروسازی تمرکز کند و به مقام چهارمین خودروساز جهان نائل آید. تغییر ظاهری و طراحی بدنه اتومبیل‌ها، توسط مراکز طراحی جدیدی که از سال ۲۰۰۱ به بعد راه‌اندازی شده بودند صورت می‌گیرد. هیوندایی سوناتا با تولید نسل چهارم خود در اوایل سال ۲۰۰۰ با اتومبیل‌های پرفروش ژاپنی در بازار امریکا به رقابت پرداخت.

این امر در حالی اتفاق افتاد که مدل‌های هیوندایی ‌ای‌۱۰، هیوندایی‌ ای‌۲۰، هیوندایی ‌ای‌۳۰ با فروشی باور‌نکردنی بازار اروپا را زیر سلطه خود قرار دادند. هیوندایی جنسیس که در سال ۲۰۰۸ عرضه شد رقیب خیلی خوبی برای خودروهای لکسوس و اینفینیتی به‌شمار می‌آید. کارخانه جدید این شرکت در جمهوری چک سالانه‌ در حدود ۳۰۰هزار خودرو را روانه بازار می‌کند. هیوندایی در‌حال‌حاضر یکی از بزرگ‌ترین کارخانجات تولید خودروی جهان، با ظرفیت تولیدی معادل ۶/۱ میلیون دستگاه در سال است. این شرکت با پشتیبانی مالی جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان وجهه خوبی را کسب کرد و طرفداران فراوانی به دست آورد.

شرکت هیوندایی‌موتور هم‌اکنون دارای هفت مرکز تحقیق و توسعه برای بازارهای بین‌المللی خود است که سه مرکز آن در کره‌جنوبی، یک مرکز در آلمان، یک مرکز در ژاپن و یک مرکز نیز در کشور هند مستقر است و بزرگ‌ترین مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در ایالت کالیفرنیا قرار دارد و فعالیت‌های این مرکز تحقیق و توسعه متمرکز بر تولیدات هیوندایی‌موتور، در بازار ایالات‌متحده امریکا است.

 منبع:گروه سرگرمی توصیه

درباره ی Ehsan

مطلب پیشنهادی

زن چینی همه چیز خوار

زن چینی همه چیز خوار

یک زن چینی با خوردن اشیای عجیب مانند ماهی قرمز زنده، مارماهی زنده، کرم زنده …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *