قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سلامت / تهیه غذای سالم

تهیه غذای سالم

تهیه غذای سالم برای یک شخص کاری مشکل به نظر می رسد. بسیاری، افراد بخصوص در وعده شب خوراک هایی می خورند که سالم نیستند و یا خارج از منزل غذای آماده می خورند فود می خورند.

 

  • با خرید مقادیر کم مواد غذایی فاسد شدنی و غذاهایی که قابل فریز شدن هستند، خریدی عاقلانه داشته باشید و اینگونه می توانید از خوردن اجباری مواد غذایی ای که داخل یخچال در حال خراب شدن هستند، جلوگیری کنید. سبزیجات متنوع و سالم را به مقدار مورد نیاز بخرید.
  • از هر گروه غذایی، غذایی را انتخاب کنید تا غذای شما تمام مواد مغذی را داشته باشد: سبزیجات، نشاسته، غلات و پروتئین. از آنجایی که می خواهید تنها برای یک نفر غذا درست کنید، مقداری زیاد غذا از تمام گروه های غذایی آماده کرده و در بسته بندی های یک نفره آنها را فریز کنید تا در وعده های مختلف خورده شوند.
  • میوه های فریز شده قند کمتری دارند و ماندگارتر هستند؛ میوه های خشک هم گزینه خوبی برای نگهداری هستند. میوه تازه ممکن است قبل از خورده شدن کامل، خراب شود. می توانید میوه مورد علاقه فرد را پخته و آب میوه از آن تهیه کنید.
  • گیاهان و ادویه جات سالم، مثل ریحان، سیر و پیاز و همچنین میوه هایی چون لیمو ترش، آناناس و فلفل های مختلف را مورد استفاده قرار دهید. پودر مواد ذکر شده هم جواب می دهد.
  • غذاهای زود فاسد شدنی، مثل پاستا، برنج و مواد غذایی کنسرو شده را نپزید. در لوازم آشپزخانه، کیسه فریزر، ظرف نگهداری غذا و کاغذ فویل بگذارید تا اضافات غذاها را داخل آنها نگهداری کنید.

نکات و هشدارها

از روش های ناسالم پختن غذا، مثل سرخ کردن، به جای بخارپز کردن و یا آب پز کردن مواد، بپرهیزید.

نمک، روغن و کره کمتری در غذاها استفاده کنید.

گردآوری و تنظیم : گروه سلامت توصیه

منبع : دکترسلام

 

نقد و بررسی

User Rating: ۴٫۸۳ ( ۴ votes)

درباره ی Alim

Alim
دانشجوی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از نویسندگان سایت توصیه هستم و به طراحی سایت و برنامه نویسی علاقه دارم , امیدوارم مطالب مفیدی برای شما فراهم کنم.

مطلب پیشنهادی

روش بند آوردن خون در 10 ثانیه

روش بند آوردن خون در ۱۰ ثانیه

گاهی حوادثی رخ می دهد که منجر به خونریزی قسمتی از بدن میشود در این …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *