قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سلامت / ۵ عادت مشترک بین افراد با اندام مناسب‌

۵ عادت مشترک بین افراد با اندام مناسب‌

به دست آوردن بدن دارای تناسب‌اندام و سالم، کاری نیست که در عرض یک‌شب اتفاق بیفتد. این امر نیازمند صبر و نظم شخصی زیاد برای عمل کردن به یک رژیم غذایی خاص و انجام تمرینات ورزشی منظم است که باید قبول کرد تحمل این شرایط سخت برای خیلی‌ها غیرقابل ‌تصور است و کار هرکسی نیست.

 

تناسب‌ اندام

به‌ هرحال هرکسی با جایگزین کردن عادات جدید و مفید به‌جای عادات بد و مضر برای سلامتی و ترک سبک زندگی بی‌تحرک می‌تواند به این موفقیت و هدف برسد. آگاهی از عادات مشترک میان افراد دارای تناسب‌اندام و سپس یادگیری و عمل به آنها در زندگی خودمان یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای تغییر شیوه زندگی است.

 

عادت اول:

تسلیم نشوید

اساس افرادی که دارای تناسب‌اندام عالی هستند هیچوقت تسلیم نمی‌شوند. این عادت تنها برای رعایت رژیم یا عمل کردن به برنامه غذایی نیست. این افراد نسبت به خواسته و هدفشان که رسیدن به بدن دارای تناسب‌اندام و رسیدن به شیوه زندگی درست برای حیات است، کاملاً آگاه هستند و برای رسیدن به این هدف از انجام هیچ کاری باک ندارند. این افراد دارای خواب منظم، فعالیت فیزیکی مناسب، تغذیه سالم، ترک هر عادت مضر، کاهش استرس، عمل به تصمیمات مرتبط با شیوه زندگی و … هستند.

 

عادت دوم:

داشتن یک برنامه منظم

افراد دارای تناسب‌اندام همیشه دارای یک برنامه‌ریزی دقیق هستند. همیشه دارای یک برنامه از پیش طراحی ‌شده از وعده‌های اصلی و میان وعده‌هایشان هستند. داشتن یک برنامه منظم و بلند مدت برای تمام ساعات شبانه ‌روز بسیار برای شما کارامد خواهد بود. به‌عنوان ‌مثال میوه را به چند قسمت تقسیم کنید و در درون ظرف پلاستیکی قرار دهید. اکنون از قطعات میوه موجود در ظرف پلاستیکی به‌عنوان خوراکی در میان وعدهایتان استفاده کنید. در باشگاه و بیرون از خانه حتما دارای برنامه زمانی باشید. برای وعده‌های غذایی موجود در هرروز هفته برنامه‌ریزی کنید. در برنامه شخصیتان حتما زمانی برای کسب آرامش قرار دهید.

عادت سوم:

به‌صورت منظم غذا خوردن

شاید فکر کنید عمل کردن به این عادت بسیار ساده است، اما تلاش کنید در هرروز بین ۳ تا ۵ وعده غذایی در ساعات یکسان برای همه ‌روزهای هفته قرار بدهید. با توجه به نظم و برنامه ‌ریزی موردنیاز برای انجام این عادت، نتیجه برای شما بسیار مفید خواهد بود. خوردن وعده‌های غذایی در ساعات یکسان برای همه ‌روزهای هفته‌ این سیگنال را که الان وقت غذا خوردن است، نه بعد، را به بدنتان می‌فرستد. این شیوه به شما کمک می‌کند که در دام وعده‌های غذایی دیرهنگام و کسب کالری بدون اهمیت که به آن نیازی ندارید نیفتید و از طرف دیگر بدنتان زمان مناسب برای هضم غذا بدون ایجاد هوس برای غذای بیشتر را داشته باشد.

عادت ۴:

انتخاب مواد مغذی درست

کربوهیدارت های پیچیده را به‌جای کربوهیدرات های ساده انتخاب کنید، مثلا می‌توانید به‌ جای غذای فوری از غذاهای کم پروتئین و غذاهای پخته ‌شده مناسب استفاده کنید. یک‌ راه دیگر این است که به‌جای نوشابه یا هر نوشیدنی انرژی‌زایی، میوه را جایگزین کنید. همه این مثال ها را زدیم تا شما دیدگاهتان را تغییر داده و به یک دیدگاه سالم تبدیل کنید که این شمارا یک ‌قدم به شیوه زندگی سالم و مناسب برای زندگی نزدیک ترمی‌کند.

عادت ۵:

به ‌صورت منظم ورزش کنید

شاید این عبارت کلیشه ‌ای روی اعصابت باشه، اما با این ‌وجود مهم نیست، اگر دلت نمی‌خواهد به باشگاه بروی، خوب نرو. تو می‌توانی آنچه را که بدنت طلب می‌کند را انجام دهی. یوگا، ایروبیک یا آهسته دویدن راه های دیگری هستند که تو می‌توانی تناسب‌ اندام خودت را حفظ کنی و هیچ‌چیز نمی‌تواند تو را متوقف کند مگر خودت به آن اجازه دهی.

در آخر اگر می‌خواهی تناسب‌اندام به دست آوری باید خودت را از عادات نامناسب و شیوه زندگی بد آزاد کنی. قالب زمانی معمول برای جایگزینی یک عادت با یک عادت جدید ۲۱ روز است؛ بنابراین (برای تازه‌ کارها)، یک برنامه ۲۱ روزه بریز و به آن عمل کن و از عادات افراد دارای اندام با تناسب بالا پیروی کن و تو خیلی زود می‌توانی یکی از آنها شوی.

 

این مطلب توسط تیم مترجمین سایت توصیه ترجمه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع (Tosiye.ir) مجاز می باشد.

نقد و بررسی

User Rating: ۴٫۸۹ ( ۱۲ votes)

درباره ی Alim

Alim
دانشجوی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از نویسندگان سایت توصیه هستم و به طراحی سایت و برنامه نویسی علاقه دارم , امیدوارم مطالب مفیدی برای شما فراهم کنم.

مطلب پیشنهادی

روش بند آوردن خون در 10 ثانیه

روش بند آوردن خون در ۱۰ ثانیه

گاهی حوادثی رخ می دهد که منجر به خونریزی قسمتی از بدن میشود در این …

یک دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *