قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سلامت / با این ویتامین ها پرانرژی شوید

با این ویتامین ها پرانرژی شوید

ویتامین ها، مواد آلی، مورد نیاز برای متابولیسم طبیعی، و بوجود آوردن انرژی در بدن می باشد. انرژی زیاد داشتن لازمه اش ویتامین خوردن است.

 با این ویتامین ها پرانرژی شوید

بدن بطور طبیعی ، به هر نوع ویتامینی در اندازه متعادل برای بکارگیری وظایفش دارد، ولی بعضی از ویتامین ها هستند که در بدن زودتر انرژی تولید میکنند. در اینجا برخی از ویتامین ها را معرفی میکنیم که ضروری هستند :

 

 

ویتامین B1

 

این ویتامین انرژی زا است در مواد غذایی مانند برنج قهوه ای، شیر سویا، تخم مرغ، غلات سبوس دار، گوشت، ماهی و آجیل وجود دارد غنی از کربوهیدرات ها هستند و برای انرژی سلول ها لازمست. برای درمان ضعف، خستگی و از دست دادن تعادل خوبست .

ویتامین B2

 

ویتامین تقویت کننده ایمنی بدن برای رشد و ترمیم سلول است. همچنین برای تولید انرژی و تبدیل چربی و نشاسته به انرژی و حفظ جریان خون و اکسیژن در بدن لازم است. سرگیجه و بی خوابی را می توان با مصرف منظم ویتامین B2 از طریق دانه غنی شده، پنیر، مرغ، غلات و سبزیجات با برگ سبز یا مکمل جلوگیری کرد.

ویتامین B3

 

یک ویتامین محلول در آب است که انرژی تولید میکند سموم را از بین برده و به هضم غذا کمک میکند از دیگر ویژگی های متمایز ویتامین B3 تامین انرژی برای بدن ضروری است. غلات، حبوبات، غلات سبوس دار، لوبیا، آجیل، ماهی، تخم مرغ و سبزیجات بخار پز برخی از منابع از ویتامین B3 هستند.

ویتامین B5

 

ویتامین ضد استرس است که در بالا بردن استقامت بدن مفید است و انرژی تولید میکند. این نیز خواب آور است و در طول روز انرژی مورد نیاز بسیار فراهم می کند . کلم بروکلی، آووکادو، ماهی، حبوبات، سیب زمینی شیرین و مخمر پر از پانتوتنیک اسید و یا ویتامین B5 می باشد.

اسید فولیک یا ویتامین B9

 

7 ویتامین برای پرانرژی شدن

 

برای تولید سلول های قرمز خون، اکسیژن بسیار حیاتی است. آب میوه، عدس، لوبیا، برنج و نان دارای ویتامین B9 هستند.

 

ویتامین ضروری برای تولید انرژی برای تشکیل پروتئین و سلول های خون مورد نیاز است. تخم مرغ، گوشت و ماهی غنی ترین منابع ویتامین B12 هستند، مکمل مورد نیاز برای گیاه خواران برای جلوگیری از خستگی و ضعف است.

ویتامین C

 

ویتامین C آنتی اکسیدانی است که با میکروب مبارزه می کند و بلافاصله پس از بیماری توصیه می شود. این به جذب آهن و کلسیم بدن کمک می کند. همه میوه های خانواده مرکبات، و سبزیجات سبز در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود چون به مقدار زیاد از این ویتامین دارند .

 

گردآوری و تنظیم : گروه سلامت توصیه

منبع : Hidoctor.ir

 

نقد و بررسی

User Rating: ۴٫۸۸ ( ۹ votes)

درباره ی Alim

Alim
دانشجوی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از نویسندگان سایت توصیه هستم و به طراحی سایت و برنامه نویسی علاقه دارم , امیدوارم مطالب مفیدی برای شما فراهم کنم.

مطلب پیشنهادی

معجزه ای به نام مویز

معجزه ای به نام مویز

معجزه خوردن ۲۱ عدد مویز به صورت ناشتا     به کار گرفتن توصیه های …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *