قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / سلامت / آسپرین در پیشگیری از سرطان‌ها نقش دارد

آسپرین در پیشگیری از سرطان‌ها نقش دارد

پزشکان می‌گویند مصرف داروهای مسکن مثل آسپرین و ایبوبروفن می‌تواند تا ۵۰ درصد خطر ابتلا به سرطان روده و راست روده را کاهش دهد.

آسپرین در پیشگیری از سرطان‌ها نقش دارد

این پزشکان تاکید دارند که مصرف روزانه دوز اندکی از آسپرین خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در افراد کاهش می‌دهد و آثار سودمند آسپرین حتی پس از قطع مصرف این دارو هم ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش سایت اینترنتی تاپ‌نیوز، آسپرین با از بین بردن سلول‌های جنینی ناقص در روده بزرگ قبل از تکثیر آنها، از تبدیل شدن این سلول‌های ناقص به بافت سرطانی پیشگیری می کنند.

دکتر الیزابت روتر از انستیتو ملی سرطان در آمریکا در این رابطه اظهار داشت: مصرف روزانه آسپرین ممکن است در کاهش احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ در افراد معمولی هم موثر باشد.

در آزمایشات قبلی نیز اثرات مفید و موثر مصرف آسپرین در پیشگیری از خطر حمله قلبی و مغزی و تاثیر مثبت آن در کنترل درد نشان داده شده است. پزشکان همچنین در مطالعات پیشین خود دریافته بودند که آسپرین در پیشگیری از خطر بروز سرطان پانکراس، سینه و پروستات نقش مفیدی دارد.

بنا براین گزارش، سرطان‌های ناحیه روده بزرگ و راست روده موسوم به سرطان‌های کولورکتال، دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در آمریکا و اروپا هستند.

منبع : ایرانویج

گردآوری و تنظیم : توصیه

درباره ی Abtin

Abtin

مطلب پیشنهادی

روش بند آوردن خون در 10 ثانیه

روش بند آوردن خون در 10 ثانیه

گاهی حوادثی رخ می دهد که منجر به خونریزی قسمتی از بدن میشود در این …