قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سرخط خبرها
خانه / زیبایی / آرایش گام به گام صورت

آرایش گام به گام صورت

قبل از شروع

سعی کنید همیشه آرایش را بر روی صورتی تمیز انجام دهید.
حتماٌ آرایش را در محیطی کاملاً روشن انجام دهید.
برای چک کردن دقت آرایش می توانید از آینه های ذره بینی استفاده کنید. (البته به هیچ وجه وسواس را توصیه نمی کنم)

z

گام اول: زیرسازی

برای زیرسازی آرایش از کرم پودر یا پنکیکی به رنـگ یا نزدیک به رنگ اصـلی پـوست خـودتـان اسـتـفاده کنید. برای این مـنــظـور مـقــداری از کــرم پــودر را روی اسـفـنـج مخصوص ریخته و مقداری از آن را به صورت ضربه ای و یک دست روی صـورت بزنید.  دقت کنید که به هیچ عنوان از این کرم بر روی گردن و زیر چانه استفاده نکنید. اگر اسفنج دارید برای یک دست کردن مواد روی صورت از آن استفاده کنید.

گام دوم:فون ها

استفاده از فون ها(مثلا سوپرا(ما بیشتر از شماره ۳ استفاده می کنیم)) ، فاندیشن (Foundation) و کانسیلر(Concealer) اگر شما در صورتتان جوش یا لکه دارید، فاندیشن و کانسیلر به شما کمک خواهد کرد که صورتی بی عیب داشته باشید.
برای قسمت هایی از پوست که میخواهیم بپوشانیم، پوشش خوبی ایجاد می کند. انواع لکه ها و آثاری که می خواهیم بپوشانیم عبارتند از: کبودی زیر چشم، جای زخم و سوختگی، رگهای نمایان، چروکها و آثار کشیدگی، جای بخیه، تاتو، ماه گرفتگی ها لکه های ناشی از بالا رفتن سن. همچنین با این ماده میتوان چروکهای ریز زیر چشم را پوشاند. برای بهتر شدن اثر کرم پودر، همیشه از پن کیک متناسب با همان کرم پودر استفاده کنید چونکه حالت ضد آب به آن میدهد. درست مانند یک پوست دوم.

گام سوم: پودر و پنکیک

پس از انجام کار کرم زیرسازی و فون ها، نوبت به پودر و پنکیک می رسد. لایه ای نازک از پودر روی کل صورت و پلک ها بزنید. دقت کنید که اینکار را با برس بزرگ، پُر و گرد انجام دهید. اگر از  اسفنج یا پَد استفاده می کنید به صورت ضربه ای به صورتتان بزنید یعنی به هیچ وجه پد را به صورت نمالید چون با این کار میزان زیادی از پودر روی صورتتان می مالد. می توانید مقداری پودر را روی سطح فرچه بمالید، اضافه ی آن را بتکانید و در جهتی موافق با جهتی که کرم پودر را زدید، آن را روی پوست پخش کنید.

گام چهارم: سایه چشم

بـرای آرایش چشم راه ها و انتخاب های بسیاری پیش روی ماست که ذکر همه ی آنها در این
پست مقدور نمی باشد و در آینده ای نزدیک یک پست را اختصاص می دهیم به سایه ها و مفصلا صحبت می کنیم؛اما به طور کلی اگر چشمای ریز بادامی یا به هم نزدیک دارید از سایه های روشن و براق و همین طور اگر چشمهای درشت ، گاوی ،یا از هم دور دارید از سایه های تیره و همین طور مات استفاده کنید.

گام پنجم: خط چشم

برای خط چشم سعی کنید ثابت بایستید اول تا آنجا که می توانید مداد، ماژیک یا قلم خط چشم را به خط مژه ها نزدیکتر کنید. سپس خطی از گوشه ی داخل به خارج چشم با توجه به انحنای چشم، در یک طرف بکشید. قانون کلی در این زمینه می گوید که نباید خط را بیشتر از انتهای خط پلک و مژه و همچنین به داخل چشم در مجرای اشک بکشید. ابتدا خط را تا آنجا که می توانید باریک بکشید، و اگر خط چشم پهنتری مورد نظرتان بود، همین کار را دوباره به موازات یا روی همان خط تکرار کنید.
به طور کلی، خط بالای مژه های پایینی باید باریکتر و کمرنگتر از قسمت های بالایی پلک باشد. هرچه پلک بزرگتر باشد، خط چشم نیز باید پهن تر و ملایم تر باشد. و هرچه پلک کوچکتر باشد، خط چشم نیز باید باریکتر و پررنگ تر باشد.
برای حفظ سلامتی بهتر است از کشیدن خط چشم داخل چشم خودداری کنید.

گام هفتم: ریمل مژه ها

قبل از زدن ریمل فرمژه بزنید این کار مژه های شما را شگفت انگیز می کند؛ دقت کنید که فر مژه را زیاد فشارنـدهیـد یا اینکه آن را نکشید با این کار مژه ها حالت بدی می گیرند.
خــیلی آرام برای چند لحظه فر مژه را نگه دارید وبـه آرامی آن را رهـا کـنـید.
قبل از استفاده از ریمل آن را تکان داده وسعی کنید تاجایی که می توانید ریمل را از پایه ی مژه ها بزنید.بـا حــرکت های بلند ویکـنـواخـت ریمـل را بـه مـژه هــای بالایی بزنید.
برای زدن ریمل به مژه های پایینی، قلم مو را عمود بر چشم و به موازات مژه ها بگیرید (از نوک قلم استفاده شود).

گام هشتم: رژ گونه

با استفاده از فرچه مخصوص رژگونه (سعی کنید از فرچه ی بزرگ استفاده کنید تا رژگونه طبیعی تر جلوه کند) از زیر پایه ی مو خطی اریب به سمت بینی بزنید و حالا جهت فرچه را تغییر دهید به سمت بالا تا کاملا فید (محو و یکدست) شود .

گام نهم: رژلب و خط لب
اگر می خواهید رژلبتان بادوام باشد و مدت زیادی بماند، می توانید اول کمی پنکیک بزنید و بعد روی آن رژ را زده،همچنین اگر لبهای باریکی دارید ترجیحاٌ از رنگ های روشن و براق استفاده کنید.

*** نکته بهداشتی : حداقل هر ماه یک بار فرچه ها و پدها و اسفنج هایتان را بشویید.

درباره ی Abtin

Abtin

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد متخصصان پوست

پیشنهاد متخصصان پوست

اگر استرس تعطیلات باعث خراب شدن پوست شما می‌شود، با این روش های لک زدایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.